3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

[Time Capsule] multicast snelheid?

Hallo allemaal

Vanochtend wilden de MBP en de MB hier ineens niet meer verbinden met het draadloos netwerk. Hij vroeg steeds om het wachtwoord voor de 5Ghz versie van het netwerk. De gewone pakte ie wel gewoon zonder problemen. Zelfde wachtwoord natuurlijk, dus het wachtwoord was niet fout. Vreemd, want er was niets gewijzigd (buiten dat ik eerder Lion op de MBP geïnstalleerd had, iOS 5 op de iPhones en airport utility gedownload had op mijn iPhone) aan het netwerk.

Ik heb dus een beetje lopen klooien met de configuratie en toen ik het maar niet voor elkaar kreeg om zowel de MBP als de MB op het 5Ghz te krijgen. Irritant, want dat is juist de bedoeling. Uiteindelijk maar even de stroom eraf gehad (softwarematig via airport utility (wel open gehad, maar niets mee gedaan en bovendien deden ’t netwerk ’t prima) al reboots gedaan) en toen zag ik mijn 5 Ghz netwerk niet eens meer in de lijst. Nou was ik wel een beetje snel en heb niet gewacht tot ie ‘m vond en ik zou hem ook over ’t hoofd kunnen hebben gezien, want ik ging gelijk naar de instellingen van de Time Capsule.

Ik heb de multicast snelheid die op LAAG stond in de instellingen voor draadloos veranderd naar HOOG. ik heb werkelijk geen idee wat het doet, maar mijn netwerk is weer beschikbaar op 5Ghz. Het werkt weer. De verzendsnelheid staat nu echter op 108 en stond daarnet op 270 (meestal heb ik 270 of 300). Even afwachten dus.

Kan iemand mij vertellen van de multicast snelheid is? Ik word geen wijs uit de beschrijving van Wikipedia en op andere fora lees ik enkel over verhalen over het verhogen van de multicast en dat dingen daardoor sneller zouden kunnen worden. De snelheid is weer terug naar 270 overigens.

Dus even om op te sommen;) :

– wat is multicast? en waar zou ik deze instelling op moeten zetten?
    – hoe kan het dat mijn 5Ghz netwerk ineens niet meer werkte, terwijl de 2.4 Ghz gewoon bleef doorgaan?

Bijdrager
    Hansi2124
    Strifer op 14 oktober 2011

– wat is multicast? en waar zou ik deze instelling op moeten zetten?

Ik heb het even voor je opgezocht:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/multicast-snelheid

Het lijkt mij het beste om dit op de standaardkeuze te laten staan. Verder heb ik er geen verstand van.:wink:

Moderator
    Strifer

Thanks. Zou in mijn situatie dus niets uit moeten maken:-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.