9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ross

Time Capsule locked N maar toch 54g???

Ik heb mijn time capsule ingesteld op Alleen N op 5 Ghz trouwens ook 2,4 ghz geprobeerd. Maar als ik onder netwerkhulpprogramma kijk zit mijn macbook pro toch op 54G.
    Wat doe ik verkeerd?
    Ik heb de nieuwste macbook pro en er zit verder niets op het netwerk.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de Time Capsule al een keer uitgezet, en weer opnieuw opgestart?

Bijdrager
    jabesse

Ook 802.11n schakelt in snelheid terug als het signaal te slecht is voor de hoge verbinding. Zet je MBP maar eens in de buurt van je TC. (Mijn MB geeft nu 270Mbit/s, verbonden met m’n AE.)

‘Alleen n’ betekent dat een device met 802.11a (of 802.11b/g, als je de andere band kiest) geen verbinding kan maken.

edit:
    Ik zie nu dat daar de maximum snelheid staat, niet de huidige. Dat zou dus betekenen dat je MBP praat met een access point dat 11a of 11g praat.
    Zit je wel op je eigen access point? En heb je de instelling op je access point wel toegepast (knop rechtsonder)?

Bijdrager
    switched12

heb je toevallig ook een iPhone of een touch.
    Want dan schakeld capsule terug naar G snelheid

Bijdrager
    Ross

As we speak zit ik 2 meter van mijn time capsule af. Alleen de macbook pro zit op mijn time capsule en ik kom niet boven de 130 Mbit/sec
    Dus hij zit nu op 2,4 ghz alleen N, maar niet meer dan 130. Op 5 Ghz wil die niet eens boven de 54G.
    Iemand nog tips?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ross”

As we speak zit ik 2 meter van mijn time capsule af. Alleen de macbook pro zit op mijn time capsule en ik kom niet boven de 130 Mbit/sec. Dus hij zit nu op 2,4 ghz alleen N, maar niet meer dan 130.

Dat klopt. Op 802.11n-only 2.4GHz is de maximale (theoretische) throughput 130 Mbps. Die 300 Mbps geldt alleen voor de 5GHz. En dan nog is dat een theoretische waarde. In de praktijk haal je maximaal 95 Mbps (op korte afstand).

http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2007/06/26/speed-test-airport-extreme-lives-up-to-its-name

Bijdrager
    Ross

bedankt voor de link, op de een of andere manier werkt de mijne niet goed op 5ghz. Ik kom er niet in met mijn wachtwoord en als ik er met moeite inkom zie ik 54g staan. Ik laat m wel op 2,4 ghz staan. Daar werkt die prima op. 5ghz schijnt ook niet echt geweldig te werken.

Bijdrager
    Neptunus

Door de hoge frequentie moet je bij 5 GHz bijna het apparaat kunnen zien voordat het werkt. De 2,4 GHz band heeft daar veel minder last van, maar die heeft weer meer storing door bluetoothapparaten en magnetrons..

Bijdrager
    Ross

ik dacht ik probeer het eens i.c.m met de nieuwste macbook pro, maar ook daarmee niet eens contact op 5ghz alleen.
    Echt raar. je zou 2 keer zoveel bereik moeten hebben met 5 ghz, maar het is niet eens de helft.
    echt vreemd. of ik doe iets verkeerd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.