10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    guus

Time Capsule lawaai HDD?

sta op het punt een nieuwe airport extreme te kopen en overweeg om maar meteen een time capsule te nemen.
    nu las ik in een review als minpunt het lawaai van een TC.
    hij moet in de kamer staan en geen zin in gezoem van een draaiende hdd 24 uur/dag, nu de SSD opslag zo stil is.
    maar zeker als de computers uit staan en avonds bv, vind ik dat hinderlijk.

wat is jullie ervaring?

Inactief
    Anoniem

Ik zit meestal vlak naast de TC en hoor alleen de HD (zachtjes) opstarten vlak voordat er een back-up wordt gemaakt. Tijdens de back-up zelf hoor ik alleen een zacht gepruttel. Daarna gaat de HD weer in slaapstand en is de TC muisstil.

Bijdrager
    guus

oh, mooi.
    dus de schijf draait niet 24/h continue?

thnx

Inactief
    Anoniem

Nope, schijf draait alleen als er een back-up wordt gemaakt.

Bijdrager
    makoe

Hier ook een TC in gebruik. Schijf draait inderdaad alleen wanneer er een back-up gemaakt wordt of als je de schijf benadert voor documenten o.i.d.
    En dan nog is ie niet luidruchtig. TC is verder gewoon helemaal stil.

Bijdrager
    Maverick9898

Bovendien, zelfs als dat je stoort, kan je bij de TC instellen hoe vaak hij een back-up maakt. Ik heb het staan op 1 keer per uur, maar je kan het ook anders instellen. Dan hoor je dus minder vaak je TC;)!

Bijdrager
    fred44nl
    Maverick9898 op 09 oktober 2013

Bovendien, zelfs als dat je stoort, kan je bij de TC instellen hoe vaak hij een back-up maakt. Ik heb het staan op 1 keer per uur, maar je kan het ook anders instellen. Dan hoor je dus minder vaak je TC;)!

leg dat eens uit, als je wilt:)
    nu ben ik wel heel nieuwsgierig.

Bijdrager
    Maverick9898

Toegegeven, het is geen standaard optie, maar….

Inactief
    Anoniem

Ik heb ook een Time Capsule. Eerlijk gezegd heb ik ’t altijd een klote-ding gevonden. De router-functie is prima. De harde schijf is een bron van irritatie. Het ding staat bij me op het bureau en al snel begon het up- en downspinnen van de harde schijf me echt te irriteren. Bovendien wordt het apparaat dan behoorlijk warm. Oplossing was het back-upen naar de TC uit te zetten. Ik laat Timemachine nu naar m’n NAS backupen. Nergens last meer van.

Ik zal nooit meer een Timecapsule kopen. In het vervolg een Airport Extreme of iets van TP-link.

Bijdrager
    Maverick9898

Bovendien wordt het apparaat dan behoorlijk warm.

Bijna alle apparaten van Apple zijn ook volledig heat-sink. Ik ken geen enkel apparaat van Apple dat niet heet wordt. Dat is hoe hij koelt en waardoor hij minder geluid maakt. Juist hierdoor heeft Apple zijn best gedaan om het geluid te drukken.

Maar je kan beter de TC in de meterkast zetten. Dan hoor je ‘m helemaal niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.