18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Time Capsule internetsnelheid niet hoger dan 100Mbps??

Als ik mijn iMac rechtstreeks met een Cat6 kabel met de Modem van ziggo verbind dan haal ik nagenoeg de maximale snelheid.
    [URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/940217044.png[/IMG][/URL]

Als ik mijn iMac met de cat6 kabel aan mijn Time Capsule verbind en de TC met een Cat6 kabel aan de modem van Ziggo dan is de internet snelheid niet hoger dan 100Mbps.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, want het lijkt erop dat de TC de beperkende factor is, zijn er misschien instellingen waar ik naar kan kijken op de TC?

gr Nielso.

Bijdrager
    Thoomas

Je kan kijken of je Time Capsule wel op de 5 Ghz frequentie draait (en niet op de 2,4 Ghz frequentie).

Bijdrager
    FlyingSeal

Ik vind het nog netjes dat je rond de 100Mbps haalt. De draadloze techniek is op dit moment dusdanig dat je theoretisch 120Mbps zou kunnen halen, door allerlei factoren (denk aan bijv. verstoring van het signaal door andere apparaten) haal je dit in de praktijk nooit. Wil je je volle snelheid dan zul je je mac van een draadje moeten voorzien.

Bijdrager
    Pieterr

@Thoomas en FlyingSeal: Het gaat niet over draadloos gebruik hier, maar via een ethernetkabel.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij is het niet vreemd dat de snelheid omlaag gaat. Het is tot nog toe altijd zo geweest hoe meer schakels er tussen komen, hoe minder de kwaliteit wordt? Dat had je vroeger al met het doorlussen en splitten van tv-antennekabels.
    Misschien dat het verlies in de loop van de tijd beperkter is geworden, dat dan weer wel…..

Bijdrager
    mark-a-mac

De AirPort Extreme levert anders volgens Smallnetbuilder wel betere prestaties. Ook al zal enig snelheidsverlies altijd wel optreden. Het kan ook zijn dat een van de paren van de gebruikte UTP-kabel niet werkt.

Bijdrager
    Nielso

De time capsule moet de snelheid gewoon aankunnen toch ( het is 1 giga ethernet aansluiting) En toen ik nog de oude snelheid had (voor de upgrade van ziggo) was er geen verschil met of zonder time capsule.

Bijdrager
    Gastje01

Zoals gezegd zou je even kunnen kijken of het aan de kabels ligt, en of je iMac aangeeft een gigabit verbinding met je TC heeft. Hoe je kunt zien of er ook een gigabit verbinding tussen TC en modem is, zou ik zo niet weten. Ik heb zelf ook een TC van ongeveer een jaar oud nu, en daar haal ik bedraad 115-118 Mbit, het zou dus wel gewoon moeten kunnen. Meerdere computers aangesloten (ze hoeven niet eens actief te zijn) levert wel een kleine verslechtering op, onder de 110 ben ik echt nog niet gekomen hierdoor.

Bijdrager
    Nielso

Weet iemand hoe ik kan zien of mijn iMac een gigabit verbinding heeft met mijn TC? Ik weet niet waar ik dat kan vinden.

Bijdrager
    michelvdb

/Programma’s/Hulpprogramma’s/Netwerkhulpprogramma > tab Info > Netwerkinterface <de actieve interface> die is en0 of en1

Bijdrager
    Nielso

Ethernet is (en0) en de verbindingssnelheid is 1 Gbit/s. dus dat lijtk in orde.

Bijdrager
    Nielso

Iemand nog een idee waarom mij Time Capsule niet hoger komt dan 100Mbps terwijl er toch een Gbit/s verbindingssnelheid is.

De configuratie is nu: Modem (Ziggo) verbonden met Cat6 aan Time Capsule. De TC is verbonden met Cat6 aan mijn imac. de snelheid is via speedtest.net en Ziggo speedtest 100Mbps.

Als ik de TC er tussenuit haal dan haal ik een snelheid van 120 Mbps/s

Bijdrager
    michelvdb

Trager? Omdat draadloos altijd overhead heeft.

Bijdrager
    mark-a-mac

Wat zijn de snelheden die je op je lokale netwerk haalt (bv met het lezen en schrijven naar de TC)?

Bijdrager
    Nielso

Trager? Omdat draadloos altijd overhead heeft.

Het gaat niet om draadloos, maar om een bekabeld netwerk.

Wat zijn de snelheden die je op je lokale netwerk haalt (bv met het lezen en schrijven naar de TC)?

Hoe kan ik dat meten of waar kan ik dat zien?

Bijdrager
    mark-a-mac

De meest simpele methode: selecteer een flink bestand (>1GB) of grote map en kopieer die van en naar je TC. Stopwatch erbij en voilà, je hebt al een aardige indicatie. Het zou in elk geval flink vlotter moeten zijn dan 100Mb(it)/s. De minder simpele methode: met een programma als Iperf kun je echt meten.

Bijdrager
    Nielso
    mark-a-mac op 07 september 2010

De meest simpele methode: selecteer een flink bestand (>1GB) of grote map en kopieer die van en naar je TC. Stopwatch erbij en voilà, je hebt al een aardige indicatie.

Ik krijg de melding: Het onderdeel ‘X’ kan niet worden verplaatst, omdat ‘TimeCapsule’ niet kan worden gewijzgd.

Iemand een idee waardoor dit komt

Nielso

Bijdrager
    mark-a-mac

Wss heb je de schijf in de TC in gebruik voor TimeMachine? Overigens meet je natuurlijk zo niet alleen je netwerk, maar ook je schijf…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.