4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pakko74

Time Capsule Internet werkt niet meer met Windows PC

Een maandje geleden liep mijn Time Capsule en Airport Extreme vast, na alles opnieuw gereset te hebben
    (dit gebeurt wel eens vaker)
    verkreeg alleen mijn MAcbook internet.

Windows PC maakt wel verbinding met Airport of Time Capsule, alleen krijg ik geen Internet binnen.

Bij foutoplossing zegt Windows iets over DNS server.. in Windows zegt mij dit niets..

– update Airport Extreme didnt work
    – firewall van windows uitgeschakeld didnt worked

iemand same situation.? heb me suf gegoogled..

Friendly groet pakko

Bijdrager
    defores

Heb je DNS statisch of dynamisch? Dynamisch is het meest voor de hand liggend (dns automatisch ophalen).

Daarnaast doen je andere apparaten/computers wel met time capsule?

Wordt het netwerk wel gevonden?
    Soms kan je nog met Windows Zeroconfiguration proberen (zoek meer info daarvoor op google).
    Zijn je drivers onder Windows nog wel goed? (kunnen corrupt raken of gewijzigd/overschreven zijn).

Probeer eerst een ander apparaat op je timecapsule aan te sluiten (zoals bijv een Mac of iPhone/iPod touch).
    Werkt dat wel dan ligt het hoog waarschijnlijk aan je Windows.

Werkt dat niet dan zal je de instellingen van TimeCapsule na moeten gaan.

Let wel op bij TimeCapsule als je die gaat configureren onder een Mac dat je eerst verbinding moet leggen (via het wifi menuutje rechtsbovenin) dan word die ook herkent in het configuratie programma.

Bijdrager
    pakko74

dank voor de reply

Iphone works met de time capsule..

ik probeer het nogmaals met resetten van de time en airport extreme

pakko

Bijdrager
    defores
    ”pakko74″

dank voor de reply

Iphone works met de time capsule..

ik probeer het nogmaals met resetten van de time en airport extreme

pakko

– Let ook even op het lampje of die wel groen brand.
    – Rechtstreekse internet verbinding wel in orde is (macbook even rechtstreeks met utp kabel op de modem aansluiten).
    – Oranje lampje geeft bepaalde statussen aan (staat in de help uitgelegd, raad je aan deze even door te lezen).

Maar aangezien je iPhone wel werkt (controleer even of die daadwerkelijk op de airport is aangemeld en niet op een andere wifi-verbinding of 3G).
    Dan ligt het probleem denk ik elders.

Mocht deze toch niet aangemeld zijn op je wifi-verbinding en lampje brand oranje misschien dan geen slecht idee om met je Airport langs de store te gaan.

Ga ook bijvoorbeeld na zoals elektronische apparaten, deze kunnen een signaal storing leveren.
    Kijk of je de functie voor signaal ruis/storing onderdrukken hebt ingeschakeld.

Verder moet je nagaan of je wel je firmware up-to-date is (laatst een update voor geweest) en software update is bijgewerkt.

Als de iPhone goed werkt via je wifi en het lampje brand keurig groen dan is het ergens een instellingsprobleem.
    Werkt er geen enkel apparaat op je wifi en je hebt een oranje lampje, maar je internet werk wel als je de macbook rechtstreeks op je modem aansluit. Dan kan het zijn er iets mis is met je Airport Extreme/TimeCapsule.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.