10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    WvB22

Time Capsule icm UPC Thomson TWG870U

Hallo allemaal,

Ik heb al veel afgespeurd maar ik kom er niet helemaal uit helaas. Ik heb sinds vandaag Fiber Power 60 van UPC, een upgrade vanaf de 30 variant. Daarom krijg je er ook een nieuw modem bij, in dit geval de Thomson TWG870U. Zover ik begrijp is dit een specifiek UPC modem.

Dit is de bedoeling:

– Modem aansluiten op de UPC bekabeling
    – Time Capsule erachter
    – Draadloos internet voor een laptop (Windows 7) een iMac (mid 2010 i7) en twee iPhones (een 3g en 4)

Ik heb de boel ge├»nstalleerd en de boel werkte eigenlijk direct. Was redelijk tevreden en haalde rond de 30 Mbps. Toch was dit een verlies van 50%. Omdat ik met mijn oude verbinding van Fiber Power 30 op WiFi G al zo’n 20 Mbps. Dit verlies was dus zo’n 33% wat ik acceptabel vind.

Nu met 60 Mbps had ik snelheden rond de 40 Mbps verwacht omdat:
    A) de snelheid van het draadje gewoon twee keer zo hoog is
    B) de Time Capsule en de Thomson modem allebei WiFI N hebben (dat dus theoretisch een beter bereik en hogere snelheden moet doorgeven)

Wat ga je dan doen: klooien met de instellingen. Uiteraard wel goed doorgelezen op forums etc en wat ik niet snap blijf ik af.

Helaas ging de snelheid alleen maar naar bendeden ipv omhoog en zat ik op een gegeven moment met een snelheid van max 5 Mbps en vaak en de orde van 1,5 Mbps. Duidelijk was dat er iets niet meer klopte dus alles terug naar de fabrieksinstellingen gegooid op de Time Capsule en de Thomson.

Wat ik nu ook probeer ik krijg er geen knappe snelheden meer op. Ik blijf steken op een redelijke maar niet bijster snelle 20 Mbps. Dat was precies dezelfde snelheid die ik ook al haalde met een 30 Mbps lijntje en een WiFi G modem. Ik doe dus iets verkeerd maar wat?

Bij de Thomson heb ik de WiFi uitgezet omdat ik dit door de Time Capsule wil laten doen (aangezien die gelijktijdig WiFi N en G ondersteunt). De Time Capsule heb ik in brugmodus gezet omdat al het routeren en toewijzen van IP’s aan de Thomson wil overlaten.

Iemand dezelfde opstelling en ervaringen hiermee? Dank!

Bijdrager
    Pieterr

Welkom op het forum, WvB22!

Wat ga je dan doen: klooien met de instellingen.

Ik doe dus iets verkeerd maar wat?!
    Al een reset naar de fabrieksinstellingen van de TC geprobeerd?

Bijdrager
    paulhek

Ik heb sinds gisteravond exact dezelfde setup. In eerste instantie haalde ik ook snelheden tot 30mbps (wat ik niet acceptabel vind, want ben overgaan op 60mbps pakket). Mijn TC staat ook in brugmodus. Wifi op de thomson ook uitgezet. Vanochtend de stekker eruit gehaald en alles opnieuw gestart. Nu haal ik 55mbps.:)

Ik zit nog te denken de thomson als dom-modem in te stellen (die kun je helaas niet in brugmodus zetten), en de TC als router te laten fuctioneren. Maar dat ga ik van de week eens bekijken.

groet,
    Paul

Bijdrager
    WvB22

Hallo Paulhek,

Kan je eens verklappen welke instellingen je gebruikt? En wat is de afstand van je Time Capsule tot en wat daar allemaal tussen zit aan bebouwing.

Het kan namelijk aan twee dingen bij mij liggen denk ik: verkeerde instellingen of te veel beton/hout. Ik hoop op de verkeerde instellingen en eigenlijk zou dat ook logisch zijn. WiFi N zou toch meer bereik en sneller moeten zijn als mijn oude WiFi G modem. Dank!

Bijdrager
    paulhek

Ik heb wifi uitgezet op het modem (verder niks veranderd) en de TC in brugmodus.
    Maar.. hoewel mijn internet gisteren razendsnel was, is het nu supertraag. (download 5mbps). Ik denk dat het modem (zoals ik op veel fora inmiddels al gelezen heb) heel beroerd is. Ik heb wat interessante links gevonden waarin wordt uitgelegd hoe je het modem als ‘ dom modem’ in kunt stellen. Misschien dat ik dat eens ga proberen, maar daar heb ik vandaag geen tijd voor.

Misschien had je dit ook al gevonden:
    http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=37685.0

Bijdrager
    Pieterr

http://www.appleinsider.com/articles/08/03/28/exploring_time_capsule_theoretical_speed_vs_practical_throughput.html

Bottomline: als er flink wat obstakels (muren/vloeren/etc) tussen zitten is 30 Mbps zo gek nog niet.

Bijdrager
    paulhek

Nu heb ik weer 45 mbps (na herstarten). Maar mijn appletv wil nu niet meer films afspelen die op de externe schijf van mijn TC staan vanwege netwerk-issues. Dat UPC modem heeft hier de boel flink in de war gestuurd.:(

Bijdrager
    WvB22

@Pietrr

Natuurlijk is 30 Mbps niet verkeerd maar als je eenmaal weet dat 50 Mbps ook mogelijk is (en die snelheden heb ik inmiddels wel gehaald) dan probeer je toch het onderste uit de kan te halen. Ik ben er inmiddels achter waar een en ander mee te maken heeft. Een groot deel hangt af hoe je Time Capsule geplaatst is: of deze hangt of staat maakt al een wereld van verschil bij mij. Obstakels zijn uiteraard ook van invloed maar dit zou minder moeten zijn met met de WiFi N standaard.

Wat ook enorm kan schelen is om even te spelen met de kanalen. Op het ene kanaal kan je soms wel de dubbele snelheid halen ten opzichte van een ander kanaal. Maar nu komt er een probleem wat ik ontdekt heb:

In de software van de TimeCapsule zit een bug (of fout beter gezegd). Op de 5 GHz (kanalen met in principe de hoogste snelheid en beste bereik) zijn slechts 4 kanalen beschikbaar terwijl dit er veel meer moeten zijn. Alleen 36, 40, 44 en 48 zijn beschikbaar terwijl er veel meer kanalen beschikbaar zouden moeten zijn (bijv. in de 100 reeks). Ik heb de bug doorgegeven aan Apple en applecare. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Zie ook: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2789952&tstart=0

Bijdrager
    paulhek

Ik heb je thread op apple gelezen. Heb je al geprobeerd om ALT ingedrukt te houden terwijl je kiest voor een kanaal? Volgens mij zijn er dan opeens veel meer keuzemogelijkheden, of niet?

Bijdrager
    Ed Mokum

Tip:
    Neem contact op met een zogenaamde webcare medewerker op het forum http://www.chelloo.com.
    Vraag om een nieuwe modem, bijvoorbeeld een Cisco (een simpele modem zonder ingebouwde router) en je bent van al je problemen verlost. Deze Thomson geeft heel veel problemen, vooral ook bij mensen die hun eigen router willen gebruiken. Dat is ook bekend bij UPC. Als je de helpdesk belt en om een nieuwe modem vraagt zal dat bijna nooit lukken. Via de webcare medewerkers op Chelloo.com is het bijna nooit een probleem en heb je binnen een paar dagen een nieuwe modem in huis.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.