18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelinden

Time Capsule in combinatie met Apple TV

Ik zit er over na te denken om een Time Capsule aan te kopen om daar vervolgens AppleTV op aan te sluiten.
    Deze vervolgens te jailbreaken om XBMC te installeren.

Nu komt mijn vraag: moet mijn MacBook aan staan om een film af te spelen of spreekt de apple tv de time capsule direct aan?

Bijdrager
    KarelWillem

iTunes op een actieve Mac is volgens mij noodzakelijk voor de werking van de Apple TV 2.

Ik denk dus niet dat dat lukt.

Bijdrager
    mikelinden
    KarelWillem op 28 januari 2011

iTunes op een actieve Mac is volgens mij noodzakelijk voor de werking van de Apple TV 2.

Ik denk dus niet dat dat lukt.

Dus dan moet mijn laptop open staan? Ook als de film op de TimeCapsule staat?

Bijdrager
    wmaat

Gedurende de aankomende weken moet je Mac nog aanstaan. Zie: http://www.firecore.com voor info betreffende de 4.2.1. jailbreak en aankomende versie van aTVFlash. Binnen 1-2 weken wordt de beta-versie verwacht waarin de mogelijkheid tot NAS-streaming mogelijk is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ehm… ja.

Waar de film staat is niet bepalend. Wel waar iTunes staat.

Bijdrager
    KarelWillem
    wmaat op 28 januari 2011

…Binnen 1-2 weken wordt de beta-versie verwacht waarin de mogelijkheid tot NAS-streaming mogelijk is.

Dit staat er al een week of acht denk ik…

See what else we’re working on…
    Access Media Anywhere
    Stream media from most NAS devices. Includes support for AFP, SMB and NFS protocols.

Maar of en wanneer dat komt is allerminst zeker.

Bijdrager
    pinkie

Voorlopig werkt AppleTV2 alleen maar met iTunes dus je zult op enige manier iTunes moeten kunnen benaderen. Dit geldt overigens alleen voor je lokale bestanden.

Bijdrager
    mikelinden
    pinkie op 28 januari 2011

Voorlopig werkt AppleTV2 alleen maar met iTunes dus je zult op enige manier iTunes moeten kunnen benaderen. Dit geldt overigens alleen voor je lokale bestanden.

Ook wanneer je hem jailbreakt en gebruik maak van XBMC? Wat moet je dan nog met iTunes, gaat dan toch via XBMC?

Bijdrager
    KarelWillem

XBMC moet toch ook ergens mee communiceren?
    Kan die rechtstreeks een Time Capsule aanspreken?

Bijdrager
    mikelinden
    KarelWillem op 29 januari 2011

XBMC moet toch ook ergens mee communiceren?

Kan die rechtstreeks een Time Capsule aanspreken?

Geen idee, dat is wat ik hoop, dan is die combi namelijk wel heel interessant, mocht dat niet werken en je moet altijd je laptop aanzetten vind ik het weer een beetje zonde van het geld. Kan ik net zo goed zoals nu mijn laptop op de tv aansluiten. Lijkt me juist zo fijn die voor het afspelen niet meer nodig te hebben. En om daar nou een mac mini voor aan te schaffen…

Bijdrager
    KarelWillem

Als we er even vanuit gaan dat we een Time Capsule als NAS kunnen bestempelen, dan zou het moeten kunnen.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NAS_(Network_Attached_Storage)

Bijdrager
    mikelinden
    KarelWillem op 29 januari 2011

Als we er even vanuit gaan dat we een Time Capsule als NAS kunnen bestempelen, dan zou het moeten kunnen.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NAS_(Network_Attached_Storage)

Maar kunnen we daar vanuit gaan?

Bijdrager
    Pieterr

Als je een NAS hebt waarop een UPnP Media Server draait, dan kun je met XBMC films afspelen.

(Op een Time Capsule kun je geen UPnP Media Server draaien.)

Bijdrager
    KarelWillem

Blijft dus in dit geval over:
    – De computer moet ALTIJD aan staan

Bijdrager
    Pieterr

De TS heeft nog geen Time Capsule. Hij kan ook een andere NAS kopen waarmee het wel kan.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is ook weer waar.:lol:

Bijdrager
    Osiso

Heb een gejailbreakte Apple TV2 met XBMC. In XBMC heb ik een harde schijf die aan mijn Airport Extreme hangt toegevoegd d.m.v. een smb-share. Werkt prima en iMac hoeft niet aan te staan. Media wordt rechtstreeks vanaf de harde schijf gestreamd. Werkt natuurlijk hetzelfde met een Time Capsule of een NAS.

Bijdrager
    Louwerens

Hier een linkje met pdf staat precies uitgelegd hoe je het moet doen

http://www.mediafire.com/?ataqsy7bhfcau8h

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.