14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Scrooge McDuck

Time Capsule haalt de max snelheid niet.

Ik heb de nieuwste Apple Time Capsule en die staat ongeveer een meter of twee van m’n iMac af.

De TC staat zo ingesteld:

Dit is de snelheid die ik haal:

[URL=http://www.speedtest.net][IMG]http://www.speedtest.net/result/927486945.png[/IMG][/URL]

Mijn upload snelheid klopt, maar mij download snelheid niet. Ik moet 80 Mb/s kunnen halen. Het is kabel internet, dus geen last van ADSL problemen.

Als ik de iMac met de kabel aansluit dan haal ik de juiste snelheid wel.

Kan er iemand mij vertellen of ik nog iets kan/moet veranderen aan de TC instellingen om de juiste snelheid te halen met de WIFI?

Bijdrager
    michelvdb

Pakketverlies bij Wi-Fi is onvermijdelijk. Dus moeten die packets opnieuw door de bron naar de bestemming verstuurd worden. Vandaar de vertraging.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Is er echt niets mogelijk? Ik haal maar de helft van wat ik zou moeten halen….

Bijdrager
    michelvdb

Ja, er is wat mogelijk. Haal alle storingsbronnen die interfereren weg. Of je die vindt en er een werkbare oplossing voor hebt is een ander paar mouwen.

Een ander kanaal kiezen brengt meer dan eens soelaas.

Bijdrager
    Pieterr
    Scrooge op 25 augustus 2010

Als ik de iMac met de kabel aansluit dan haal ik de juiste snelheid wel.

Deze vraag komt regelmatig langs.

Zie http://www.onemorething.nl/community/topic/upc-120-mbps-via-time-capsule-en-op-de-mac-50-mbps

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad; je verliest bijna de helft van de theoretische snelheid aan ‘overhead’.

Bijdrager
    computer space

Op twee meter afstand is een kabel net zo handig. Scheelt weer een hoop hoofdpijn :).

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, ik snap dat probleem ook niet….

Bijdrager
    Scrooge McDuck

We hebben hier 7 Macs. De iMac is enkel als voorbeeld dat ik de snelheid niet haal, zelfs niet op 2 meter.

Bijdrager
    Hansi2124

Ah, 7 stuks. Hebben ze allemaal een n-netwerkkaart?
    En heb je ook het topic waar Pieterr mee aankwam goed doorgelezen?

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Probleem is opgelost. Er bleken een aantal stoorzenders in ons huis te zitten.
    Nu loopt alles rond de juiste snelheid. Dank iedereen!

Bijdrager
    LEXY

Wat voor stoorzenders zoal?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Een aantal voorbeelden van mogelijke storingsbronnen in AirPort-communicatie:

Magnetrons.

RF-storingen van DSS.

De oorspronkelijke coaxiale kabel die bij bepaalde typen satellietschotels wordt geleverd.

Bepaalde elektrische voorzieningen, zoals stroomkabels, elektrische spoorweglijnen en elektriciteitscentrales.

Draadloze telefoons met een frequentie van 2,4 of 5 GHz.

Andere draadloze netwerken.

Draadloze apparaten in de omgeving die gebruikmaken van nabijgelegen kanalen. Als apparaat A bijvoorbeeld is ingesteld op kanaal 1, moet apparaat B worden ingesteld op kanaal 6 of 11.

Bewegende voorwerpen die metaal bevatten tussen de computer en het basisstation.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Het waren andere draadloze netwerken + de telefoons.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.