2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Link

time capsule geschikt

ik zoek een oplossing voor het volgende:

1. backup van macbook via Time machine. op de macbook met name foto’s en prive documenten.
    2. nas achtige oplossing voor itunes media en gedownloade films en wat gezamenlijke documenten.
    3. vervanging huidige wifi router.
    4. toegang vanaf ipad/appletv tot de media (macbook aan geen probleem voor mij met die snelle opstarttijd van de ssd)
    5. toegang tot film en media ook vanaf windows pc incidenteel nodig

mijn vraag is kan de timecapsule hierin voorzien. ik lees hier en daar dat het plaatsen van data op de timecapsule, buiten de back-up, niet echt lekker werkt. is dit echt zo?
    daarnaast is er wellicht een betere oplossing waarbij een aparte wifirouter in combinatie met een nas schijfje wordt ingezet? hierbij dan wel uitgaand van kostennivo van een timecapsule.

Bijdrager
    fred44nl

een TimeCapsule is geen NAS, want er draait geen autonoom besturingssysteem, waarmee allerlei functies verricht kunnen worden.

met het programma Time Machine kun je backups maken van alle bestanden op je Mac. eventueel kun je mappen, uitsluiten.

een TimeCapsule is een wifi router met ingebouwde harde schijf en kan dus dienen ter vervanging van een bestaande router.

je kunt een TimeCapsule ook met Finder benaderen, mappen aanmaken en bestanden kopieƫren. en dat gaat allemaal heel gemakkelijk.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.