5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Saint

Time capsule gekregen, twee harde schijven erop aansluiten?

Dag allemaal,

Na rond gezocht te hebben op het forum heb ik niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag gevonden, dus bij deze stel ik hem hier:
    Ik heb een time capsule van 2 tb gekregen, hartstikke leuk natuurlijk. Nu had ik gelezen dat je op de tc 1 (meer?) externe harde schijf(ven) aan kan sluiten. Ik heb nu twee externe harde schijven van lacie die beide al een tijd in gebruik zijn. Op de een staat mijn gehele muziek en film collectie, op de ander mijn time machine backup. Is het mogelijk dat ik deze 2 op de tc kan aansluiten zonder dat ik de data verlies die erop staat?

Hoe gaat het overzetten van mijn time machine backup in zijn werk?

Met vriendelijke groet,

Saint

Bijdrager
    stavos

– Koop een USB hub
    – Sluit de hub aan op je Time Capsule
    – Sluit je beide externe harde schijven op de USB hub aan
    – Klaar is Saint

Backup verhaal is lastiger, maar niet onmogelijk. Makkelijker is om op de TC een nieuwe backup te starten en daarna pas de oude te verwijderen.

Bijdrager
    Saint

Dat klinkt heel simpel. Ik ga aan de slag! Bedankt!

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Als een TC hetzelfde werkt als een Airport Extreme moet het een powered USB hub zijn….

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt, want de USB-poort van een AirPort Extreme/Time Capsule/AirPort Express is eigenlijk alleen voor data bedoeld, niet om voeding te geven aan aangesloten apparatuur.

Als je bijv. een apparaat aansluit wat enkel voeding wil gebruiken (batterij laden) zul je zien dat het lampje van de AirPort op hol slaat.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.