5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jasse

time capsule geen internet.

Ik heb net time capsule geinstalleerd op mijn netwerk met een macbook pro. alles werkt en ik kan surfen op het internet.

Als ik echter via macbook verbinding maak met time capsule lukt dat wel (ik kan de harde schijf in time capsule zien en lezen) maar heb ik geen internetverbinding.
    Ook op mijn windows machine die met een lan-kabel aan tc hangt heeft geen internet.

dit is dus raar, wel internet op mbp en geen op mijn mb.

Ik heb reeds enkele uren oplossingen proberen te vinden maar vind er geen, weet er iemand raar? heeft dit iets met de firewall te maken, met instellingen tc of iets anders, want ik weet het niet.

mvg.

Bijdrager
    k-the-ripper

Het enige wat snel bij mij opkomt is dat de machines waar je geen internet op hebt geen DHCP gebruiken of de dns servers
    verkeerd staan.

Probeer met een machine die geen internet heeft eens bijvoorbeeld http://82.94.203.79
    (is onemorething website, als die het wel doet is het je dns instelling op de computers die geen internet hebben)

Aangezien je in ieder geval 1 computer hebt die wel goed werkt lijkt het me niet zozeer een time capsule foutje
    Het kan ook zijn dat je mac filtering aan hebt staan waardoor de andere computers domweg geen verbinding krijgen, mac filtering moet je wel zoeken in je time capsule instellingen.

Bijdrager
    kick-it

Het klinkt mij als een DHCP conflict.
    Wanneer je de DHCP van je modem uit zet en op je TC aanzet, zullen de andere computers ook internet hebben.

Bijdrager
    stuurt

Is het beter om de TC als DHCP router te gebruiken?

Momenteel is mijn modem de router, en staat de TC in brugmodus. Het modem deelt dus de adressen uit, en TC is niet meer dan een doorgeefluik. Ik heb het idee dat dit het beste/snelste werkt, maar als jij een reden hebt waarom ik het anders zou moeten doen hoor ik het graag..

Bijdrager
    Jasse

ja , bedankt voor de hulp

bleek dat de router die voor de tc staat ook ip adressen aanmaakt en dat je dat dan op de tc moet uitzetten, nu kon tc er maar 1 uitdelen.

toch bedankt voor de hulp

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.