9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasmuller

Time Capsule gebruiken met Terug naar mijn Mac

Hallo allemaal,

Ik probeer al een aantal dagen “Terug naar mijn Mac” in te stellen maar lukt me alleen niet, door de volgende melding.

Ik heb een “speedtouch 546” router waar Time Capsule aan gekoppeld is, het werkt allemaal voor de rest perfect, alleen zou ik mijn Time Capsule zo graag willen benaderen vanaf een andere lokatie, mischien dat iemand mij hier verder kan helpen ?

Bijdrager
    Drickx

Je router moet echt deze protocollen aan kunnen, anders werkt Back To My Mac gewoon weg niet. Dus, ik zou even controleren of je router dit aan kan, en zo ja, of het ook aanstaat.

Bijdrager
    jabesse

Heb je òf je Speedtouch òf je Time Capsule in bridge-modus gezet? Anders heb je ‘double-NAT’, en gaat het niet werken.
    Je Time Capule kan in ieder geval NAT-PMP aan, van je Speedtouch weet ik het niet. Als je dus je Speedtouch in brugmodus kunt zetten (te controleren in je Time Capsule: die moet nu het externe IP-adres hebben!), moet het gaan werken.

Bijdrager
    thomasmuller

Maar als ik mijn Time Capsule in brugmodus zet, dan kan ik geen gastnetwerk aanmaken:( ??

Bijdrager
    jabesse

Correct. Daarom zou je moeten kijken of je je Speedtouch in brugmodus kunt zetten. Dan kan je Time Capsule lekker router (met alle mooie Apple-features) blijven.

Bijdrager
    thomasmuller

Heb hem net in brugmodus proberen te zetten, maar het ging een beetje fout, de internet verbinding lag er compleet uit, maar snap ook niet hoe ik het moet aansluiten op me Time Capsule.

De modem is als volgt aangesloten, direct met het internet (dun telefoonkabeltje) en aan deze modem zit dan de Time Capsule gekoppeld, moet ik hier nog iets in wijzigen ?

Bijdrager
    jabesse

Hm, ik zie 2 ethernetkabels in je modem zitten. Als je je modem in brugmodus zet, kan er nog maar 1 gebruikt worden. Daar moet je Time Capsule dan aan. Alle computers komen dan aan de Time Capsule te hangen.

Bijdrager
    thomasmuller

Oke en het kabeltje aan de rechterkant (telefoonkabeltje) voor de internet, hoe moet ik die dan koppelen aan me Time Capsule want dat past niet ?

Bijdrager
    jabesse

Je telefoonlijn (zwarte kabeltje rechts) gaat gewoon je modem in zoals het al zat. Kan niet anders. Lekker laten zitten dus.

Ik had het over de 2 grijze kabels links. Een ervan zal naar je Time Capsule gaan (en daar de WAN-poort in). De andere kabel gaat vermoedelijk naar een computer. Die laatste kabel moet je dan (bij het modem) loshalen en aansluiten op je Time Capsule (in een van de LAN-poorten).

Vervolgens zal je je Speedtouch moeten configureren om in brugmodus te gaan. Hoe dat moet: geen idee, ik heb zo’n modem niet, dus kan je daarbij niet helpen.

Via Airport Utility kun je vervolgens zien welk IP-adres je Time Capsule krijgt. Is dat een 10.x.x.x, 192.168.x.x of een 172.19.x.x adres, dan staat je modem NIET in brugmodus.

Zorg er tenslotte voor dat je Time Capsule ingesteld staat op ‘share a public IP-address’.

Alternatief: Als je je modem echt niet in brugmodus kunt zetten, dan moet je je Time Capsule in brugmodus zetten. Wel moet je dan je modem zo configureren dat hij UPnP kan doen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.