4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    karelvs

Time Capsule gebruiken als media opslag (voor mediacenter)

Ik heb een Time Capsule die ik graag wil gebruiken als media opslag en wil de Time Capsule aansluiten op mijn mediacenter.

Mijn Freecom mediacenter heeft een netwerk ingang, dus theoretisch moet hij de harde schijf van de Time Capsule via het netwerk kunnen benaderen. Echter, als ik de Time Capsule (met UTP kabel) aansluit op mijn mediacenter dan kan ik met de mediacenter wel de (gedeelde) bestanden op een windows PC benaderen maar niet de bestanden op mijn mac en ook niet de bestanden op de Time Capsule.

De mediacenter vindt de Time Capsule ook wel maar als ik deze dan wil openen dan krijg ik de melding geen bestanden gedeeld. Terwijl de Time Capsule vol staat met muziek en films.

Weet iemand een oplossing?
    Ik download rechtstreeks op mijn Time Capsule, dus het zou echt ideaal zijn als ik films kan afspelen vanaf de Time Capsule zonder de film eerst te kopieren naar mijn mediacenter.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    Pieterr

Als ik het goed begrijp heb je twee problemen:
    (1) je hebt geen toegang tot de bestanden (films) op je Mac
    (2) je hebt geen toegang tot de bestanden (films) op je Time Capsule (netwerk) disk

Voor “Windows Sharing” op Leopard:

Ga naar System Preferences –> Sharing –> File Sharing
    Klik op “Options…”
    Zet het vinkje aan bij “Share files and folders using SMB”

Kun je eens proberen of je hiermee probleem (1) oplost?

Wat betreft SMB toegang tot de schijf in je Time Capsule:
    http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/1136315.html

i am reading all my videos and music off of time capsule through samba shares. i only use the time capsule password for file sharing access, not user accounts or disk password. the counter-intuitive part is that the samba share username is actually the time capsule disk workgroup name.

on the time capsule disk…
    turn file sharing on.
    set the airport guest access to readonly (or read/write if you’d like).
    set a workgroup name.
    update the time capsule settings.

on the xbox, create your shares:
    smb://[workgroupName]:[time capsule disk password]@[time capsule ip address]/[time capsule disk name]/

examples

———–
    time capsule: annihilatrix
    disk: killface
    file sharing: on (use time capsule password)
    airport guest access: read only
    workgroup: friskydingo
    wins server: <leave blank>

file paths:
    music: annihilatrix/killface/audio/library
    vids: annihilatrix/killface/video

xbox:
    video share: smb://friskydingo:<password>@10.0.1.1/killface/video
    music share: smb://friskydingo:<password>@10.0.1.1/killface/music/library

Bijdrager
    karelvs

Bedankt !
    Met SMB is het opgelost, beide problemen.
    Ook mijn mediacenter kan nu de bestanden op de harde schijf van de TC benaderen en afspelen.

Erg fijn, ik had al heel wat uurtjes geprobeerd maar niets bleek te werken.
    Nu is het opgelost.

Groeten Karel

Bijdrager
    zoolies

@karelvs

Hoi, zit met precies hetzelfde idee om mijn TC als opslag te gebruiken. (Heb 1TB staan, zonde als daar naast backups niks mee wordt gedaan). Maar ik ben nu op zoek naar een Mediacenter die ik erop kan aansluiten, maar die ook VOB, IFO en ISO’s kan afspelen.

Welk mediacenter heb jij in gebruik? En kan deze ook deze formaten afspelen?

Hoe staat het met de snelheid van afspelen? Heb hier mijn mac via HDMI kabel aan mijn TV gekoppeld en geprobeerd om een film van de TC af te spelen via mijn iMac op de TV (TC heeft draadloze verbinding met de iMac). Maar hij bleef iedere keer ‘hangen’ en stotteren. Alsof de TC het niet kon bijwerken (of de draadloze verbinding, dat weet ik niet). Hoe is dat bij jou?

Nu heb ik er verder niet zoveel verstand van, maar heb je je mediacenter dan met een UTP kabel aangesloten op je TC?

Ben erg benieuwd naar de antwoorden!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.