4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    metdick

Time Capsule en Little Snitch

Sinds ruim een week kan Time Machine de reservekopie op m’n Time Capsule niet meer vinden.
    (Fout -1)

Dat zou te maken kunnen hebben met Little Snitch, dat ik waarschijnlijk op dezelfde dag geïnstalleerd heb.
    Twee andere machines, in hetzelfde netwerk, hebben het probleem namelijk niet.

Vraag:
    kent iemand het probleem en zo ja… is er een oplossing?

Dick

Bijdrager
    Quokka_61

Ik maak ook gebruik van een Time Capsule en heb net als jij op de achtergrond Little Snitch draaien, zonder dat dit ooit problemen heeft opgeleverd. Je kunt LS zien als een firewall die uitgaand internetverkeer controleert, waarmee deze applicatie voor zo ver ik het overzie niet van invloed is op het draadloos m.b.v. WiFi benaderen van een Time Capsule. De laatste is voor wat betreft z’n back-up functionaliteit in wezen niets meer dan een externe harde schijf, en deze kan worden bereikt zonder dat je er in LS d.m.v. een filterregel toestemming voor hoeft te geven. De netwerkmonitor van LS laat ook geen enkele activiteit zien tijdens het draaien van een backup op de Time Capsule. Het lijkt me dan ook haast dat jouw probleem niet door LS wordt veroorzaakt, een constatering waarmee je echter niets dichter in de buurt van een oplossing gekomen bent. Hopelijk kunnen anderen je in dat opzicht beter helpen.

Bijdrager
    sedikit

Probeer dit eens:
    -sluit internetverbinding af
    -uninstall LS. De uninstall zit in de install
    -installeer LS opnieuw
    -blokkeer weer de programma’s de je al eerder met LS had geblokkeerd
    -herstel internetverbinding
    -probeer TimeMachine weer te bereiken

Bijdrager
    dannycoolen

Is dit probleem nog ooit opgelost aangezien ik deze foutcode ook krijg.
    Ook ik heb little snitch maar hij heeft altijd gewerkt tot de laatste paar dagen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.