7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bata4

Time Capsule draadloos netwerk problemen.

Goedenavond.

Ben echt de hele dag al bezig, heb contact gehad met UPC, en die verwijzen mij door naar Apple.

Casus…
    Kom terug van vakantie, geen internet meer via mijn draadloos netwerk via de Time Capsule.

Met een kabel via de modem (upc) lukt wel. De modem is verbonden met een ethernetkabel met mijn TC.
    De modem heeft geen mogelijkheid tot draadloos verbinden.
    Dus heb ik mijn TC een harde reset gegeven, en lijkt het te werken.
    Op mijn iMac heb ik gewoon draadloos verbinding met mijn TC, en ook internet via de TC.

Echter op mijn iPad, en iPhone krijg ik wel een verbinding met het netwerk, (de punt en boogjes die aangeven dat wifi aan gesloten is), echter blijft het bij verbindingen “draaien” en krijg ik geen vinkje.
    Hierdoor heb ik dus ook geen internet op mijn iPad en iPhone.

Als ik een kabel in mijn TC hang en deze verbind met mijn laptop (windows), kan ik ook geen (internet ) verbinding krijgen, het draadloze netwerk word gevonden, echter ben ik wel verbonden met het netwerk, maar krijg ik geen internet op mijn laptop.

Om moedeloos van te worden.

Heb echt heel veel geprobeerd echter kan ik de oplossing ook op het internet niet vinden.
    Heb draadjes gelezen, maar nergens de juiste oplossing kunnen vinden.

Het airport configuratie programma, ziet er ook heel anders uit dan voorheen, (mogelijk door mountain lino), echter mis ik een aantal tabladen die ik voorheen wel had, zoals het gastnetwerk mogelijkheid.

Wie o wie helpt mij op weg.
    Ik weet dat Apple het wel weer voor elkaar krijgt, maar daar schiet ik op dit moment niets mee op.
    Met 1 iMac op het draadloze netwerk zoals het hoort, maar vier iPhones, twee iPads, twee PC’s en twee laptop’s zonder internet verbinding…

sportieve groet,

Moderator
    Strifer

Even heel snel tussendoor: je kan het oude configuratie programma nog downloaden en installeren naast de nieuwe configuratie manager (althans, op Lion). Wellicht dat je daarbij meer uit de voeten kunt.

Verder laat ik het nu even over aan de dames/heren met de kennis en meer tijd.

Bijdrager
    Bata4

Sorry begrijp er niet veel van…

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt het beantwoorden van de vraag in de goede richting helpen door wat meer details te geven.

Heb je van UPC alleen een modem, of een modem/router? Welk type? ( Dat kun je o.a. zien door te kijken naar het aantal ethernetpoorten op het kastje.)
    Als het ook een router is, zendt deze een draadloos netwerk uit?
    Is de TC verbonden via een ethernetkabel aan het UPC kastje?

Moderator
    Strifer

Even een aanvulling:

Je zegt dat je configuratie programma voor Airport er heel anders uitziet. Dat klopt, versie 6.0 is simpeler gemaakt. Dat is niet altijd even handig, daarom is 5.6 nog te downloaden. Hier kun je hem krijgen. http://support.apple.com/kb/DL1482?viewlocale=nl_NL
    Op Mountain Lion wil hij echter niet installeren ben ik achtergekomen. Hier daarom wat meer informatie om dat toch voor elkaar te krijgen: http://www.netuseapp.com/mountain-lion-airport-configuration-utilit.html

Wat je zou kunnen proberen in de Time Capsule is om het kanaal vast te zetten op een bepaald kanaal dat zo ver mogelijk weg ligt van de andere draadloze netwerken in de buurt. Als er draadloze netwerken op elk kanaal zitten dan kies je het kanaal dat het minst druk is. Dit kan nog weleens helpen. De automatische instelling is een drama in een omgeving met veel draadloze netwerken.

Zelf heb ik overigens de Time Capsule ingesteld op een 5Ghz signaal voor de MacBooks en een 2.4 Ghz signaal voor de iPhones… dat werkt perfect.

Bijdrager
    Bata4

@ TheBigZ, inderdaad niet duidelijk…

Het is geen router maar een modem van upc welke is verbonden met de TC….

Bijdrager
    Bata4

@ Strifer, geprobeerd maar werkt niet.

Beetje aan heet rommelen geweest, ineens deed alles het weer…, maar natuurlijk met allemaal vreemde verzonnen namen… (ik laat het maar even zo)…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.