10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    willemv

Time Capsule Data

Ik heb een Time Capsule 1TB, model 2011. Nu werkt hij goed en het back-uppen via time machine werkt prima, maar zie geen map data om losse map te maken. Zodra ik er een map ‘data’ in probeer te slepen geeft hij de volgende melding.

” Voor het wijzigen van ‘TC van ..’ zijn de naam en het wachtwoord van een beheerder vereist, klik op ‘identiteitscontrole’ om ‘data’ te verplaatsen.”

Iemand enig idee?

Bijdrager
    fred44nl

die map Data die je wil hebben, kun je “gewoon” zelf aanmaken.
    alleen moet je wel het wachtwoord van de beheerder invullen, precies zoals de melding is.

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe dan? Er is geen invulvakje, noch een knop Identiteitscontrole.

Volgens mij bedoelt de TS dit met het probleem wat hij/zij heeft.

Bijdrager
    willemv

Ja dat klopt, lukt dus niet om in de TC zelf een map aan te maken. Zijn er instellingen die ik over het hoofd zie?

Bijdrager
    nicj56

Aanmaken met users.

Bijdrager
    JJmac

Ook niet in het programma van Airport.

Bijdrager
    SunKeeper

Echt wel. (tabblad “Schijven”)

(screenshot van AirPort Extreme, maar zal weinig verschil maken op een Time Capsule)

Bijdrager
    jv65

Je kan alleen mappen aanmaken binnen de (root)map waarin de sparsebundle zich bevindt.
    NB: Standaard naam van de rootmap is overigens Data en kan je alleen veranderen in Airport-configuratieprogramma.

Bijdrager
    willemv

Dank voor all tips zover. Heb nu de schijf ‘beveiligd’ met een account + wachtwoord. Maar zie vooralsnog geen map met data?

Bijdrager
    willemv

Zie zelfs de .sparsebundle van mijn macbook niet staan, terwijl ik al verscheidene keren een back-up gemaakt heb?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.