11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    patrickheiloo

Time Capsule Bridge probleem

Ik heb sinds een maand een probleem met mijn Time Capsule.
    Wij hebben op de begane grond een router/modem combinatie staan van Thompson waarbij deze draadloos netwerk uitzend. Op de zolder is het signaal te zwak voor mijn iPhone, iPad en Xbox en ik wil mijn Time Capsule daar als bridge gebruiken. Tussen de TC en de router zit nog een switch om alle computer op de 1e etage te voorzien van een netwerk kabel. Nu is het niet mogelijk om een bestaand draadloos netwerk uit te breiden vanuit het Airport configuratieprogramma (krijg alleen de melding dat het niet mogelijk is, zonder oplossing of foutmelding).

Ik snap totaal niets van alle instellingen en al helemaal niet die van de Thompson router. Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik vanaf 0 mijn TC als bridge kan instellen en hoe ik het al bestaande draadloze netwerk uit kan breiden? Hieronder een afbeelding om de situatie te verduidelijken:

Bijdrager
    App69

Als ik je plan bekijk, TC verbonden met kabel, moet je de TC niet in Brugmodus zetten maar kiezen voor; breid netwerk uit.

Met Airport configuratieprogramma moet dat wel lukken.

Bijdrager
    patrickheiloo

De TC is inderdaad verbonden via de kabel. Ik heb bij jou venster gekozen voor “Verbind met draadloos netwerk”. Als ik nu naar boven loop blijft het bereik dalen naar 1 van de 3 strepen en valt kort daarna volledig weg.

Ga ik naar de handmatige instellingen en kies ik bij draadloos voor “Breid bereik draadloos netwerk uit”, dan krijg ik een foutmelding.

Bijdrager
    AppleGod

@Patrick

Beste Patrick,

Omdat jij de Time Capsule hebt aangesloten op de switch moet je aan vinken, verbinden met een netwerk
    via ethernet ( zie eerste plaatje ).

Succes.

Bijdrager
    patrickheiloo
    AppleGod op 12 januari 2012

@Patrick

Beste Patrick,

Omdat jij de Time Capsule hebt aangesloten op de switch moet je aan vinken, verbinden met een netwerk

via ethernet ( zie eerste plaatje ).

Succes.

Oké, dat heb ik nu gedaan.
    Krijg ook geen rare meldingen meer en de Time Capsule geeft keurig een groen lampje.
    Het rare nu is dat het bereik blijft afnemen en er geen verschil is qua situatie voor het probleem.
    Mijn iPad en iPhone geven nog steeds 1 van de 3 strepen weer (ook na vernieuwing netwerklijst en opnieuw instellen van het netwerk). Hij “bridged” dus niet het draadloze netwerk lijkt wel. Ethernet zelf doet het altijd perfect en heb ik nooit problemen mee gehad. Time Machine backups ook goed, dus het is puur het draadloze netwerk wat van beneden moet worden doorgegeven.

Bijdrager
    AppleGod

@Patrick

Dag Patrick,

1 streepje betekent dat zowel de Iphone als de Ipad nog steeds het netwerk van jouw router beneden
    oppikt en niet dat van de TC.
    Je moet dus de Time Capsule opnieuw configureren via het Airport configuratieprogramma. Dus niet
    handmatig maar ga door etc..

Maar we proberen eerst nog wat anders. Open airport ( hulpprogramma’s ), klik op Time Capsule, klik
    boven in de balk op internet en dan internet verbinding. Dan verbind via : ethernet; ethernet-wan-poort:
    automatisch; verbindingsdeling: deel een publiek IP-adres; dan …werk bij. Wellicht help dit.
    Zo niet, hard reset en opnieuw configureren.

Brugmodus gebruik je wanneer de wifi signalen elkaar redelijk overlappen. Wat jij nu hebt opgezet is een
    roaming netwerk.

Succes.

Succes!

Bijdrager
    AppleGod

@Patrick

Correctie, het lijkt op roamen vanwege de switch maar het is het niet.

Bijdrager
    AppleGod

@patrick
    En Patrick, voor alle zekerheid. Bij het configureren va de TC in airport config. prog, bij draadloze modus
    invullen: maak draadloos netwerk aan.

Bijdrager
    App69

Idd, dit moet je hebben; invullen: maak draadloos netwerk aan.

Bijdrager
    flyinghigh

Ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost. Trouwens mijn complimenten voor de tekening die alles zo heeft verduidelijkt. Daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen!!!

Bijdrager
    Ninendal

Is het trouwens ook mogelijk om de TC wireless met de AE te verbinden en de TCP poorten op de TC te blijven gebruiken?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.