12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    rbrch

Time Capsule: Blink on Activity

Hallo,

Ik heb een Time Capsule gekocht, ingericht, en werkt super.
    Echter schijnt het mogelijk te zijn in te stellen dat het groene lampje knippert tijdens schijfactiviteit, ipv altijd continue te branden.

Alleen kan ik de instelling daarvoor niet vinden, iemand ervaring mee hoe je dit voor elkaar krijgt?

(Airport utility 6.1 (610.31) en OS X 10.8.2)

Gr. Roy

Bijdrager
    Rickje

Gevonden! Je antwoord

It’s under Manual Setup > Airport > Time Capsule. Then hit the options button and there is a setting for status light.

https://discussions.apple.com/thread/1471419?start=0&tstart=0

Bijdrager
    rbrch

Hey Rickje,

Bedankt voor je antwoord, maar de setting waar je het over hebt lijkt niet (meer) te bestaan…

Ik kan geen enkele instelling vinden mbt het statuslampje…

Gr. Roy

Bijdrager
    Rickje

https://discussions.apple.com/thread/4373650?start=0&tstart=0

Indien je wat oudere software hebt zou je het nog kunnen instellen, heb je het nieuwste van het nieuwste, dan blijkt het niet meer te kunnen. Afgaande op wat in bovenstaande link staat.

Bijdrager
    rbrch

Inderdaad, daar staat het… das jammer…
    De versie waar naar je zou moeten downgraden draait niet onder Mountain Lion…

Het lijkt er op dat de optie gewoon geschrapt is en dat de manual niet is bijgewerkt…

Gr. Roy

Bijdrager
    Rickje

Jep, helaas.

Bijdrager
    jjmac1975
    Bijdrager
    Rickje

Ja, je kunt de oude airport utility wel downloaden en installeren, maar krijg je de optie dan wel? Ligt het niet aan de software die ook op de time capsule staat?

Bijdrager
    jjmac1975

@Ricky
    Mijn excuus… dacht dat het alleen om de airport utility ging.

Zelf heb ik geen TC maar een AE en kan helaas niet testen of de fw versie van de TC roet in het eten gooit.

Wat ik wel weet is dat de installer m.b.t. airport utility 5.6 inderdaad niet was te installeren op ML en middels een aangepaste installer zoals uitgelegd in het linkje dit gelukkig wel mogelijk is.

In combinatie met een AE (fw versie 7.6.1) is de functie “knipper bij activiteit” aanwezig.

Bijdrager
    Rickje

Geen probleem, geen excuus. Niet nodig:)

Denk dat de TS zelf de oudere versie van AIrport Utility moet installeren en dan gewoon moet kijken of de optie wel of niet wordt gegeven.:)

Bijdrager
    rbrch

Ik ga het uit proberen, kijken of het werkt. Ik kan er geen kwaad mee aanrichten toch?
    De TC is te resetten indien nodig, en huidige software kan ik altijd terugzetten lijkt me.

Ik ga het vanmiddag uit proberen, moet nu even weg.
    Ik laat weten of het gelukt is:-)

Gr. Roy

Bijdrager
    rbrch

Ik heb het uitgeprobeerd, en het blijkt te zijn zoals Rickje al aangaf.
    Ik heb de Airport Utility 5.6 gedownload, en de app naar de applications folder gesleept.
    Van daar uit gestart.

Hij geeft de melding dat de app van het internet komt en vraagt of ik door wil gaan. Ja geklikt en hij draait.
    Nu kan ik de setting blink on activity aan zetten, en dat werkt nu naar behoren.

Afgesloten, en de versie 6.1 weer opgestart om de controleren of alles nog gelijk is gebleven en dat was het geval.

Bedankt voor de reacties!

Gr. Roy

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.