3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iMaxMac

time capsule backup op (nieuwe) macbook pro veel langzamer dan op (oude) imac!?

voorheen was er altijd een heel groot verschil in snelheid van backuppen op onze time capsule tussen onze macbook en onze (nieuwere) imac. ik ging er toen vanuit dat het verschil waarschijnlijk kwam doordat de imac sneller was dan de macbook. echter, we hebben de macbook vervangen door een nieuwe macbook pro (retina). ondanks dat de macbook pro veel sneller is dan de imac is hij wederom heel traag met het maken van backups op onze time capsule.

ik heb bewust niet de hele backup van oude macbook op de nieuwe pro gezet om te voorkomen dat er te veel ‘vuil’ mee zou komen. heb alleen documenten muziek en foto’s overgezet.

we doen onze backups via wifi (over ons 120/10mb internet). 500mb backup van imac is in 2 minuutjes gedaan. de pro doet ruim 20 minuten over 500mb.

kortom, ik ben lost. heeft iemand een verklaring voor de trage backups?

Bijdrager
    fred44nl

de wifi snelheden die je noemt hebben niets met het maken van een backup te maken.
    de backup gaat draadloos vanaf de MB of iMac naar de TimeCapsule.
    die snelheid is in hoge mate afhankelijk van de lokale omstandigheden.
    probeer eens een backup te maken via een utp-kabel, dan heb je geen hinder van andere draadloze apparaten.

Bijdrager
    Niels

Waarschijnlijk staat je iMac gunstiger t.o.v. je Time Capsule dan je MacBook Pro? Probeer je MacBook dichter bij je Time Capsule te zetten als dit het geval is. Eventueel kun je de MacBook aansluiten met een UTP(lees: ethernet)-kabel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.