10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    marcoenhop

Time capsule als schijf in mijn netwerk

Ik ben bezig om een time capsule in mijn netwerk aan te sluiten als schijf voor timemachine. Ik heb een KPN netwerk met superwifi-punten en wil mijn TC alleen als schijf in gebruik nemen. Qua instellingen heb ik het voor elkaar (brugmodus, geen draadloos netwerk etc), maar de vraag is nu: Hoe sluit ik het fysiek aan? Zet ik de TC vรณรณr of na mijn router (tussen internetmodem en router of tussen router en superwifipunten)? Of ergens anders?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Je sluit ‘m aan op je router, het beste met een ethernetkabel. Als je ‘m kon instellen was ie ook al aangesloten neem ik aan of heb je dat draadloos gedaan?

Bijdrager
    marcoenhop

Ik heb hem ingesteld met mijn computer en vervolgens bij de router geplaatst. Daar is de opstelling als volgt: Van het punt waar de glasvezel binnenkomt naar het KPN modem en van daar naar het eerste superwifi-punt dat de andere superwifipunten draadloos bedient. Ik kan de TC aansluiten tussen de router en het eerste wifipunt of tussen het glasvezelkastje en de router. Bij beide manieren krijg ik wel het internet door, maar de schijf is niet in mijn netwerk te zien.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Wat bedoel je met ‘tussen’? Je router heeft meerdere ethernetpoorten neem ik aan? -> dan sluit je de TC aan op een vrije poort van de router. Het superwifi punt blijft op z’n eigen poort aan de router aangesloten. Kan dat op die manier (welke router heb je)? Is het lampje van de TC groen als je ‘m op die manier aansluit?

Bijdrager
    marcoenhop

Opgelost. Nergens tussen. Gewoon aan de router. Zojuist deed ie het niet, nog een keer loskoppelen en aankoppelen en hij is wel te vinden. Dank.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

marcoenhop op 17 december 2020 om 10:31
    Gewoon aan de router.

Precies. ๐Ÿ‘๐Ÿป

Bijdrager
    GoeieDag

Maakt geen biet uit waar je het ding in je netwerk aansluit. Uiteraard wel aan, of nรก je router, want alles daarvoor valt niet in je netwerk.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Als er verder geen switches o.i.d. in het netwerk zitten maar alleen de genoemde superwifi-punten dan zijn er weinig andere opties in dit geval ๐Ÿ˜›.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien zit er wel een SONOS apparaat in het netwerk; daar kun je ‘m ook aan koppelen. Of een Mac. Of zo…(weet ik veel) ๐Ÿ˜‡

Bijdrager
    Antwoordapparaat

๐Ÿ˜„๐Ÿ‘๐Ÿป.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.