13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbie122

Time Capsule als externe harde schijf

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over de Time Capsule.
    Ik wil binnenkort een Time Capsule kopen om draadloze back-ups te maken met mijn iMac.
    Alleen beschik ik niet over een internet kabel op mijn kamer, maakt dit veel uit? Kan ik dan wel draadloze back-ups maken?
    In ons huis staat ook al een Time Capsule, alleen die is van mijn vader. Zelf zou ik graag een eigen willen.
    Verder wil ik geen draadloos netwerk erop aanmaken, alleen maar draadloze back-ups met mijn iMac via het programma Time Machine.

Wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    stavos

Je kunt een tweede TC gewoon aansluiten op het bestaande netwerk, bedraad of draadloos (netwerk uitbreiden). En als je op je iMac aangeeft om van je eigen TC gebruik te maken voor het maken van backups, heb je niets te maken met de TC van je vader.

Bijdrager
    Robbie122

@stavos7

Bedankt voor je antwoord, dit heeft mij geholpen!
    Kan ik op mijn TC ook een wachtwoord zetten zodat alleen ik bij mijn bestanden kan die TC voor mij maakt via het programma Time Machine?

Bijdrager
    stavos

Je kunt je eigen ouders niet vertrouwen? :slant:
    Maar je kunt een wachtwoord instellen op je TC.

Bijdrager
    jesper211232

Of zijn ouders vetrouwen hem niet….:slant:

Bijdrager
    stavos

Lees de openingspost nog eens. TS wil zelf een TC aanschaffen en die vervolgens beveiligen. Hoe zou dat dan een verklaring zijn dat de ouders hun kind niet vertrouwen?

Bijdrager
    Robbie122

Haha, daar gaat het mij niet om. Mijn ouders vertrouwen mij zeker 100% en ik hun ook. Ik wil er gewoon alleen een wachtwoord op zodat niet iedereen erbij kan.

Bijdrager
    stavos

Zoals gezegd, ook dat is dus mogelijk.:smile:

Bijdrager
    Robbie122

Mooi zo! En gaat een Time Capsule lang mee? Want ik wil geen documenten, programma’s, etc. kwijtraken van dingen die ik heb gemaakt op school.

Bijdrager
    stavos

Ik kan alleen maar zeggen dat die van mij al bijna 4 jaar staat te draaien. Maar dat verschilt enorm per machine. Er is een generatie geweest die het binnen 2 jaar begaf. Maar die generatie is niet meer verkrijgbaar, dus laat je daar niet door afschrikken.
    Verder is het altijd verstandig om belangrijke documenten meer dan 1 keer te backuppen, waarvan eigenlijk minimaal 1 keer buitenshuis.

Bijdrager
    Robbie122

Ja, oké, zoiets had ik ook al gelezen over die oude generatie. Gelukkig is het gerepareerd.
    Ik ga er nu voor sparen en die Time Capsule kopen!

Bedankt voor al jullie tips en vooral die van jou stavos!:lol:

Bijdrager
    fred44nl

klinkt allemaal goed, maar een TimeCapsule is een backup en geen archief.
    m.a.w. als de TC het opgeeft, dan heb je altijd je MacBook nog.
    en anders om ook.
    als je een TC als archief gaat gebruiken, dan zul je daar op de een of andere manier ook een backup van moeten maken.

Bijdrager
    Robbie122

Ja dat kan, ik heb alles op mijn iMac en op mijn MacBook staan dus dat is dan ook wel weer goed denk ik.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.