12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Dustbunny

Time Capsule + Airport Express set up

Hoi,

Even een ingewikkeld vraagje. Voor mij dan. Het zit zo, ik heb een Airport Express (Wifi G) en wil die vervangen voor een Time Capsule met wifi N en die andere mooie dingen. Maar dat ding heeft natuurlijk niet die ene uitgang die ik vaak gebruik: audio voor naar de stereo. Nu wil ik weten of er een set up mogelijk is waarbij de Time Capsule mijn hoofd wifi netwerk is waarbij de Airport Express daar weer aanhangt. Fysiek met een kabel of draadloos. Ik heb wel eens iets gelezen over de Bridge mode, zou dit werken? Ik wil natuurlijk wel de voordelen van de hogere snelheid van het wifi N netwerk.

Thanks

Daan

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je kan die Express middels bridge mode eraan hangen. Maar ik kan je niet met zekerheid zeggen dat hij het netwerk niet compleet naar G terugbrengt….

Bijdrager
    Maverick9898

Nee, hij brengt het niet terug. Maar je kan ze volgens mij gewoon apart aansturen. Dus de Airport Express en de Time-Capsule apart aan je computer aansluiten (draadloos of bedraad). Zo heb ik ’t in ieder geval. Het enige is dat het bereik van wifi niet versterkt wordt door de Airport Express, maar hij speelt wel gewoon je muziek af.

Bijdrager
    Pieterr

Wat Maverick zegt.

De kreet die je nodig hebt hier is niet “bridge mode” maar “client mode”.
    http://support.apple.com/kb/HT2272?viewlocale=en_US

Je laat hierbij de AirPort Express deel uitmaken van het bestaande (draadloze) netwerk, als een soort van ontvanger voor het AirTunes signaal dus.

Bijdrager
    KarelWillem

Exact als Maverick zegt.

De Airport Express wordt uitsluitend voor AirPlay gebruikt en verder heeft deze niets meer met de snelheid van het netwerk te maken.

Apart gebruiken kan prima dus.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan had ik het dus fout….

Bijdrager
    Pieterr

Je had het niet echt fout Hans. In z’n algemeenheid heb je gelijk dat als je een tweede router aansluit op een bestaande router, je er dan handig aan doet om brugmodus te kiezen op die tweede router.

Alleen gaat het in dit geval de TS vooral om de AirTunes feature van de AirPort Express, en niet zozeer om de netwerk/routerfunctie. (Tenminste, als ik het goed begrepen heb.)

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, daarom had ik de verkeerde instelling in mijn hoofd..;-)

Bijdrager
    mark-a-mac

En volgens mij is het zinvol de express bedraad aan te sluiten om het aantal WiFi-apparaten in je netwerk zo laag mogelijk te houden. Anders zit je nodeloos je netwerk te vertragen.

Bijdrager
    Pieterr

@mark-a-mac: Niet als je de AirPort Express in client-mode gebruikt.

Bijdrager
    mark-a-mac

Ik zie niet goed in waarom het draadloos van de TC naar de AE sturen van muzieksignalen de performance van je draadloos netwerk níet zou beïnvloeden. Al valt de belasting misschien wel mee, het is toch bandbreedteverlies.

Bijdrager
    Pieterr

Ieder draadloos apparaat wat je gebruikt, eet mee uit de (draadloze) ruif.

Maar toch niet “nodeloos”? Je krijgt er immers mooie muziek voor terug.:lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.