7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

MacBook herkent Time Capsule niet meer

Beste Medemaccers,

Graag hulp bij het volgende :

Mijn MacBook is draadloos in een netwerk verbonden met het internet. Daarnaast wil ik graag BEDRAAD verbinding maken met mijn Time Capsule om te kunnen back-uppen, draadloos lukt “ineens” niet meer. Dit lukt echter ook niet. Ineens deze week herkent de MacBook noch bedraad noch draadloos de TC. Opnieuw installeren van de TC software hielp niet.

Wie weet raad?

Vast bedankt voor de hulp.

Groet

Evert

Bijdrager
    stavos

TC al eens opnieuw opgestart?

En pas je topic titel even aan, dan is het duidelijker waar dit draadje over gaat.

Bijdrager
    stavos

En is de MacBook de enige die problemen heeft met de TC? Ik lees ondertussen dat je netwerk groter is dan een TC en een MB. Kan het misschien hetzelfde probleem zijn? En dus ook op dezelfde manier op te lossen?

Bijdrager
    Evertson

Stavos,

Inderdaad heb ik de TC opnieuw opgestart. Maar wat is onduidelijk aan de titel? In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet

Evert

Bijdrager
    Evertson

Stavos,

Goede vraag : Mijn PowerMac herkent de TC ook “ineens” niet meer.

Groet

Evert

Bijdrager
    stavos

Je titel net was alleen “Time Capsule”. De huidige titel is al een stuk duidelijker.

Bijdrager
    Zeggie

Soortgelijk probleem hier. Heb twee Macbooks waarbij ik mijn mediafiles opsloeg op de Time Capsule (naast Time Machine backups). Plotseling kon ik de harddisk van de Time Capsule niet meer benaderen en kreeg ik een foutmelding. De connectie met de harddisk was wel actief, maar de map niet benaderbaar.

Toen maar besloten om via het AirPort Configuratieprogramma opnieuw mijn Time Capsule in te stellen. Dat ging goed en ik kan nu weer bestanden op de harddisk zetten. Het lijkt er alleen op dat ik nu op een andere partitie zit en de originele bestanden, die er vermoedelijk nog op staan (gezien de beschikbare vrije ruimte op de schijf) niet meer kan benaderen.

Vraag is nu hoe ik weer bij die andere partitie kan komen om mijn bestanden te redden.

Dank alvast, Egbert

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.