8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Frikip

Time capsule 3tb in netwerk plaatsen

Beste allen,

Bij mij de volgende opstelling:
    Xs4all modem adsl (wifi uitgezet) – router ( icidu) voor wifi – gigswitch hierop zitten mac mini e.d.
    Nu heb ik een time capsule gekocht. Deze kan ik het wifi signaal laten doorverbinden door hem op te nemen in mijn draadloze netwerk. Dan kan ik hem gebruiken met time machine enzo.

Is het ook mogelijk om hem bekabeld op te nemen in het newerk? Moet ik hem dan via de gigswitch aansluiten? Zo ja in welke poort van de time capsule moet de netwerkkabel dan.

En is hij dan via het wifi van mijn router te benaderen door de macbook pro?

Thnx!

Gr

Bijdrager
    Shmoo

Wat je volgens mij moet doen is de Time Capsule in je ADSL modem steken en vanuit de Tine Capsule ga je daarna doorverbinding via netwerkkabels of WiFi.

Bijdrager
    Frikip

Wat ik nu heb gedaan is dat ik stroom erin heb gedaan.
    Macbook herkent airport TC.
    Dan wil hij een nieuw netwerk opzetten, maar elke keer als ik zeg dat hij het bestaande netwerk moet uitbreidden, blijft hij zeggen een nieuw netwerk te willen maken.
    Waarom kan ik niet mijn huidige netwerk kiezen en dan wachtwoord invullen en uitbreidden?
    Wat gaat er fout?

thnx!

Bijdrager
    jv65

Er gaat niets fout. Netwerk draadloos uitbreiden kan alleen icm met een andere Apple router.

Je kunt wel een Roamingnetwerk instellen: https://support.apple.com/nl-nl/HT4260

Bijdrager
    Frikip

oke dank je,

Als ik dit dus doe maak ik een nieuw wifi netwerk. Dan breidt ik het huidige netwerk, waarin inderdaad geen apple router zit, niet uit.

Opstelling wordt dan moden, router, gigswitch en dan de TC
    kan hem dus dan ook na het modem plaatsen en router eruit halen.

Bijdrager
    jv65

kan hem dus dan ook na het modem plaatsen en router eruit halen.

Dat is inderdaad het beste wat je kunt doen. In feite dus wat Shmoo al eerder aangaf.

Bijdrager
    Frikip

Oke dank,

Mijn idee was om het mee te laten doen in het netwerk en dan ergens neer te zetten waar minder wifi bereik is maar dan zal het zo moeten.

Mijn mac mini zit bekabeld in de gigswitch, die kan dan ook nog wel de TC benaderen toch als de opstelling zo wordt:
    modem – TC- gigswitch – mac e.d.

Bijdrager
    jv65

Ja hoor, dat moet gewoon werken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.