8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    NI3LS

Time Capsule 1st Gen

Omdat ik het zat ben steeds een externe schijf te koppelen voor een Time Machine-backup, ben ik op zoek naar een Time Capsule. Heb er alleen geen 300 euro voor over en 500GB/1TB is voldoende.

Nu kom ik op Marktplaats een 1st Gen 500GB tegen voor 45 euro. Ik vraag mij af of dit een prima deal is. Een refurbished 2nd Gen is 109 euro bij Leapp. Het is echt alleen maar voor backups.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou de gok niet wachten..

Er was vroeger ooit een speciale website voor de eerste generatie. Ik geloof dat meer dan 90% van deze dingen binnen 10 tot 16 maanden allemaal stuk gingen.
    http://timecapsuledead.org

Aan de andere kant kun je ook denken, als dat ding het tot nu altijd gedaan heeft zou deze het ook wel kunnen uithouden richting de toekomst. Probleem is alleen je kunt nooit nagaan op welke manier het ding gebruikt is. Mijn eerste generatie functioneert ook nog steeds prima vandaag de dag maar ik heb de HD binnenin ook nooit/amper gebruikt. Ik zet hem enkel in als modem en niet om back-ups op te maken via Time Machine.

Bijdrager
    Henriboersema

Ik zou het ook niet doen. De constructie van deze TC is echt heel slecht. Warmte kan niet weg en ze gaan daardoor erg snel kapot. Kennelijk heeft deze het nog vol gehouden. Als je de gok waagt zou ik er een nieuwe Hd in zetten. Bespaar niet op je backup materiaal. Kijk anders eens bij Synology oid

Bijdrager
    NI3LS

Bedankt voor jullie reacties!

Ik had ook een bod op een andere gedaan. Blijkt een derde generatie te zijn met 1TB voor 90 euro. Is dat al beter of is het echt het design van al die generaties tot het een ‘tower’ werd?

Weet iemand of ik een externe schijf aan mijn router kan hangen en deze kan selecteren als draadloze Time machine? Heb een modem van Ubee (Ziggo), dus zal vast niet kunnen. Routers zijn van Ubiquity.

Bijdrager
    Shmoo

Ja volgens mij kan dat wel, wang het Ziggo Modem staat hier ook al standaard gewoon in Finder.

Bijdrager
    NI3LS

Maar is de 3e generatie met 1TB voor 90 euro dan een betere optie? Nogmaals: wil alleen maar backups maken van twee nieuwe MacBooks 12″. Geen zin meer om elke keer handmatig een schijf er aan te hangen, zeker niet bij een enkele USB-C-poort.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is nou de vraag?
    Koop dat ding gewoon; uiteraard werkt het.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat je voor veel minder dan 90,- een goede lelijke externe HD hebt die je gewoon aan dat Ziggo-modem achter het gordijn kunt hangen. Dan heb je precies dezelfde functionaliteit en dan kans dat dit niet zal werken lijkt mij klein.

Koop hem online dan heb je 14 dagen de tijd om hem uit te proberen. Werkt het niet goed stuur je hem terug.

Wil je dat het allemaal heel mooi oogt, dan koop je de Time Capsule en zet je hem op de vensterbak of ergens waar iedereen hem kan zien.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.