10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    JJHachmer

Time Capsule

Ik sta voor een raadsel. Het venster waar ik de zendersterkte van de timecapsule ingesteld heb, onder Lion, is er niet meer.
    Zou het in mountainlion veranderd zijn? Het zou in het airportconfiguratieprogramma onder de tab draadloos en vervolgens draadloze opties toch moeten lukken? Hier zie alleen de 5ghz netwerknaam; land; radiomodus; 2,4 ghz, 5 ghz. De versie van de timecapsule is 7.6.1. Wie heeft er een tip?

Bijdrager
    fred44nl

dat heeft niets met Lion of Mountaint Lion te maken.
    maar met de versie van het Airport-configuratieprogramma.
    de oude versie, d.w.z. 5.5.3 heeft / had dat inderdaad.
    de nieuwe versie, d.w.z. 6.1 heeft dat niet meer.

je kunt gerust een oude versie uit je backup halen.
    en dan beide naast elkaar gebruiken.

Bijdrager
    JJHachmer

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik ga gelijk proberen of ik nog een 5.5.3. kan vinden in mijn back-up.

Bijdrager
    JJHachmer

Goedenavond nog een keer. In mijn back-up staat geen 5.5.1 meer helaas. Op de appelsite staat nog een airportconf 5.6.1 en 5.6 maar die werken helaas alle twee niet omdat ik ze niet kan installeren wegens een te nieuw OS. Zouden er nog andere programma’s voor bestaan denk jij?

Bijdrager
    fred44nl

je kan een oude versie inderdaad niet meer installeren.
    ik stuur je wel in PB

Bijdrager
    macpro

Even uit het blote hoofd: volgens mij kun je met Pacifist uit het installer package de app halen en die in de map Programma’s slepen (of Hulpprogramma’s). En dan werkt het wel.
    Heb het op die manier ongeveer voor elkaar gekregen.

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    fred44nl

goed bedoeld, natuurlijk:)
    maar hij is helaas defect.

Moderator
    unSOUND

Nou ja, beschadigd is hij niet, want bij mij werkt hij gewoon. Denk eerder dat dit zo’n Gatekeeper-actie is.

Dan moet het op de handmatige manier… Open de “5.6 for Lion” installer die je hebt gedownload, en selecteer het pkg bestand met de rechter muisknop en kies voor “Toon pakketinhoud”. Daain zou een groot bestand moeten staan met de naam “archive.bom”. Sleep dat naar het bureaublad en dubbelklik het. Dan krijg je een map met daarin als het goed is het programma.

Bijdrager
    fred44nl

ja, klopt
    even de instelling gewijzigd en toen deed ie het wel:)
    maar goed, ik had em zelf ook al:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.