6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jalke

Time Capsule

Ik zit er aan te denken een TimeCapsule te nemen. Waarom?

Ik had een iMac maar zins deze week een Macbook Pro. Op de iMac werkte ik met een externe USB schijf voor mijn TimeMachine back-up. Dit werkte goed maar met een Macbook is dat wat minder handig omdat ik dan steeds die USB schijf eraan moet hangen. Dus nu het volgende.

Ik zit te denken aan de TimeCapsule 1,5GB. Ideaal maar nu een paar vragen:

Dit vervangt gelijk mijn draadloze routeer begrijp ik? Kan ik naast de TimeMachine back up de TimeCapsule er nog meer mee doen. Zoals muziek delen naar mijn Squeezebox via een aangesloten USB schijf op de TimeCapsule? Of is het dan wijzer in de Macbook een grotere HDD te zetten. Er zit nu een 320Gb schijf in, dit is voorlopig genoeg maar ben bang dat dat ooit te klein was dus dan kan ik of de HDD vervangen of mijn muziek bijvoorbeeld ergens anders plaatsen, nadeel het staat niet meer op de Macbook.

Werkt het routeer gedeelte ook met mijn Squeezebox of wordt dit een probleem?

Ik denk dat dit wel genoeg vragen zijn voor nu haha, alvast bedankt voor de reactie’s!

Vriendelijke groet,

Jalke Peters

Bijdrager
    iHam

Het vervangt inderdaad je. Router. Maar je kan ook voor een losse Nas gaan.

Bijdrager
    Jalke

Ja maar ik neem aan dat een Time Capsule makkelijker in te stellen is omdat het om een Apple product gaat? En de rest van de vragen, heb je daar toevallig ook antwoord op?

Bijdrager
    iHam

Ik weet niet zeker of je die kunt partitioneren. Met een losse schijf zal het wel lukken, maar laat je goed informeren over welke schijf daar zijn problemen mee geweest. Ik ken geen ervaringen in combinatie met squeezbox Maar het is inderdaad makkelijker in te stellen.

Bijdrager
    Jalke

Hmm naja zal eens gaan nadenken en zoeken bedankt in elk geval! Denk dat ik eerst de HDD van de Macbook wat groter moet gaan maken.

Bijdrager
    iHam

Succes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.