7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    The Jesus

'Tikkende' SSD in MacBook Pro

Ik heb een half jaartje geleden een Samsung SSD in mijn MacBook Pro geplaatst. De laatste tijd hoor ik hem tikken. Tenminste ik den dat het de SSD is. Het komt van die plek af. Het haat om een Samsung 830 van 256 GB. Iemand een idee wat er aan de hand is?

Anoniem

SSD heeft geen bewegende delen. Lijkt me sterk dat deze een tikkend geluid kan maken.

Bijdrager
    klonic

Je zegt dat je het er zelf in hebt gezet, dus ik zou zeggen, maak hem open en neem een kijken, wellicht zit hij niet goed vast. Mocht je niets vinden dan zou ik even terug gaan naar je oude HDD en kijken of dit het probleem verhelpt (zo nee, dan weet je dat het probleem ergens anders ligt).

Bijdrager
    Domtoren

Tel je schroevendraaiers eens? Als je er eentje kwijt bent weet ik waar die is:-D

Seriously, ik kan me niet voorstellen dat de SSD een tikkend geluid maakt. Zoals klonic zegt, kijk eens of alle schroefjes goed vast zitten.

Bijdrager
    bluap

Openmaken, aanzetten en geluidsoorzaak zoeken. In een gesloten casing kan geluid uit een richting lijken te komen terwijl het elders vandaan komt.
    En natuurlijk voor iedere scenario: backup maken:)

Bijdrager
    BoniMacX

optische drive kan tikken…

Bijdrager
    Buzz

Of het is de ventilator.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.