10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmaniak

Tikkende HD alum. MacBook

Sinds enkele weken tikt mijn HD van de alum. MacBook om de 20 a 30 seconden. Het geluid is nauwelijks hoorbaar, maar het zou toch een symptoom kunnen zijn van een defect.

Vraag aan jullie:
    controleert schijfhulprogramma ook of er sprake is van hardwarematige defecten? Hoe zit het met de Hardwarecheck? Is laatstegenoemde nog mogelijk?

Bijdrager
    bartje

Klinkt het als een zachte tik, zo als je bij een plastic kam een pinnetje los laat schieten? [size=9:93ec5ef5d1](vage omschrijving ja..)[/size:93ec5ef5d1]

Ik zou ermee terug gaan. Mijn MacBook heeft bijna een jaar getikt.. opeens bleef die tikken. En reageerde niets meer. Bij de reboot kon de HD niet meer gevonden worden.

Bijdrager
    LighScan

Software dat hardware controleert verloopt niet altijd vlekkeloos. :)

Als je tikkende geluiden hoort zou ik als de bliksem al is eerst backups gaan maken (Time Machine lijkt mij het eenvoudigst hiervoor) en zodra die geluiden ook maar iets verergeren, of vaker terugkomen.. De MacBook binnendoen bij een APR.

Bijdrager
    LEXY

Is het een tik of meer een zacht plopje. Want dat laatste doet de HD van mijn MacBook ook om de zoveel tijd en is volgens mij het geluid van de leeskop die even afstand neemt.

Bijdrager
    bartje

Dat plopje had ik ook altijd gehad.. totdat die elke seconde zo’n plopje gaf en verder ook niets meer deed. Ik denk ook dat het geen goed teken is.

Bijdrager
    Macmaniak

Maar kan ik via de cd geen hardware check meer doen?
    Ik begrijp dat ik sowieso terug moet naar de APR!

Bijdrager
    –help

Enige juiste conclusie ja:)

Bijdrager
    reddog

zoek’ je eigen tikje maar…

klikjes!

Bijdrager
    Macmaniak

eigen tikje?
    Rare opmerking, weet ik niet te waarderen.

De Hardware Check is wel degelijk op te roepen via de installatie cd van OSX.

Bijdrager
    Misja

Wat zegt uw eerste hulp bij eventuele defecte harde schijven SmartUtility ervan?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.