8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Raoul89

Tikkend geluid nieuwe WD hardeschijf

Ik heb zojuist een nieuwe WD hardeschijf (blue, 500 GB SATA) in mijn MacBook Pro Mid 2009 geplaatst. Alles gaat prima ik merk alleen dat ik om de zoveel seconde een tikkend geluid hoor. Geluid is afkomstig van de hardeschijf. Een redelijk vervelend geluidje vooral als het stil is.

Vraag me alleen af hoe dit kan.

Bijdrager
    Nilscollection

Hier staan verschillende geluiden die kunnen wijzen op een ‘failing’ WD harddrive, misschien herken je er één van?

Moderator
    unSOUND

Is het een soort klikje wat om precies om de zoveel seconde gaat, zelfs als je niks doet ? Dan is het de firmware van de schijf die de schijf wil laten slapen.

Bijdrager
    Raoul89

@Nilcollection: Die geluiden komen niet overeen.

@unSOUND: Het tik geluid is om de 30 seconden. Dus dat zou goed kunnen. Wat is daar de oorzaak van en kan ik er iets aandoen?

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    Raoul89

Het engels lezen is geen probleem, maar technisch ben ik waardeloos en snap dus niet wat ze doen. Het komt er dus op neer dat er niks mis met de harde schijf is maar dat het komt omdat het niet speciaal voor mac/OS X is gemaakt.

Dan zou toch iedereen die een andere schijf in zijn MacBook zet een klikkend geluid moeten krijgen?

Het is geen geluid waarvan je zegt dat laat ik wel.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik had het ook met zo’n schijf in een Mac mini Mid 2009, en met een aantal tooltjes kon ik een instelling in de firmware wijzigen, daarna kwam het niet meer voor.

Overigens is die schijf 5 maanden later doodgegaan, en de vervangende schijf (garantie) wil wel keurig constant blijven draaien zonder tegenstribbelend gedrag.

Bijdrager
    Raoul89

Wat voor tooltjes waren dat? Ik word gek van dat geluid…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.