4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager

Tikken tijdens opnemen in Garageband ( opgelost )

Dag allemaal,

Ik heb vandaag een M-Audio keyboard gekocht, een 49e keystation.

Garageband herkende het ding meteen, en het werkt uitstekend, maar als ik
    ga recorden, dan hoor ik tijdens het spelen een ontzettend getik.
    Om de seconde een naar tikkend geluid.

Ik dacht dat dit een instelling van het project is wat dus verholpen kan worden,

Maar weet iemand hoe?

Overige info:

Powerbook G4 12″ 1.33 1.25 GB ram
    iLife 06, OS X 10.4.6

Bijdrager
    marcz

Je hebt vast de metronoom aanstaan tijdens opnemen!

Marc.

Bijdrager

Dat wast inderdaad!

Tnx!

Bijdrager
    Marius1976

Zo ‘naar’ is dat tikkende geluid trouwens niet…

Als je in de maat wilt spelen, en het juiste tempo wilt aanhouden van garageband, is die metronaam bijna onmisbaar. Tenzij je natuurlijk een ritme patroon mee laat lopen, dan is dat je ‘maathouder’

Overigens mis ik 1 optie in garageband heel erg:

een met quantiseren vergelijkbare optie, niet om tonen naar de tel te trekken (dat uitlijnen doet hij erg goed) maar om tonen juist langer te maken, zodat een strings partijtje 100% legato is. Nu moet ik alle tonen die te kort zijn geworden handmatig langer maken.

Weet iemand of die optie er in zit? Ik kan hier eventueel ook wel een nieuw draadje over starten.

Dus ik bedoel dit:

Ik speel een stringspartij in: liggende akkoorden. Soms speel je een tikkeltje slordig, en dan is het akkoord niet netjes gebonden aan het voorgaande. Ik wil dat de tonen (vergelijkbaar met quantiseren) automatisch langer worden gemaakt tot bijvoorbeeld het maat einde.

Tips!

Thanks
    Marius

p.s. ik heb niet het idee dat die optie er standaard in zit (in garageband)… is er wellicht zoiets bij te kopen in een jampack? of kan het alleen met logic express/pro?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.