3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Sad

tikjes met Motu 828 en MT4

Ik heb sinds kort een G5 dual 1.8 met een Emagic MT4 voor MIDI en een MOTU 828 voor audio (de oude 828 firewire, geen 828 MKII). Dit alles onder Panther.

Als mijn computer een paar uur aan staat krijg ik korte tikjes binnen op alle kanalen van de MOTU 828. Het gaat willekeurig “rikketik tik tik” met willekeurige tijden ertussen, soms 5 seconden, soms 1 minuut. De lampjes van de kanalen knipperen dan ook alsof er echt iets binnenkomt.

Zit ik in Logic 6.3: die zegt dan soms niets, soms dat hij audio en midi niet kan syncen en soms zegt hij dat hij een sample rate van 39128 (of een ander raar getal) heeft gevonden die hij niet aan kan.

Als ik een reboot doe, werkt het weer een paar uur. Op de G4 met 10.2.8 had ik er geen last van.

Ik denk dat het in de 828 drivers zit, maar kan er niets over vinden. Heeft iemand nog tips?

Bijdrager
    macanoid

ik kan je helaas niet helpen, maar vroeg me af of je dit motu forum kent: http://www.unicornation.com/ Door een fout van hun isp zijn ze nu even off-line maar houdt het even in de gaten. ben zelf DP4 gebruiker en kan je het forum van harte aanbevelen. Kundige en vooral ook hele aardige mensen!!

Bijdrager
    Sad

de MOTU support afdeling kwam er ook niet uit. Ik had het maar opgegeven en dan maar wat vaker rebooten.

Maar wat blijkt nu, ik heb mijn extra geheugen DIMMs van het merk MagicRAM (gekocht bij mail-a-mac) er uit gehaald (zie dit topic) en ik draai nu alweer uren Logic met de MOTU zonder enig probleem…..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.