6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nickvanderaa

tikjes in het geluid

er lijkt iets met mijn geluidsweergave. Ik hoor af en toe tikjes, een soort digitale oversturing misschien. Het is op alle media: itunes, soundcloud, spotify, etc. Als ik terugspoel is et weg, dus het zit niet in de nummers. Wat kan ik doen?

Bijdrager
    Loois

Heb ik ook last van gehad, een onregelmatig tik/click-je. Zeker wanneer ik luister via een koptelefoon is het merkbaar/storend. Ik werk op een MBP van 2010 en heb er al die tijd nog geen oplossing voor gehad. Kan het ook niet reproduceren omdat het geluidje zich willekeurig laat horen.

Dus ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing:)

Bijdrager
    ndunsbergen

hm, heb je ooit het programma ”Boom” ge├»nstalleerd? Dat heeft bij ons op school voor veel problemen gezorgd. Het sloopt je geluid echt.. Ik weet niet precies wat het is, maar bij ons kon je het altijd zien aan een rood lampje in het gaatje van je headphone.

Bijdrager
    nickvanderaa

Nee geen Boom geinstalleerd.

ik werk op een iMac van 2009 geloof ik. 2.66 Ghz Core 2 Duo. Mijn geluidskaart is een RME Babyface interface

Bijdrager
    DJMischaa

Het kan zijn dat je geluidskaart op een verkeerde samplerate staat ingesteld. Kijk eens naar deze instellingen.

Bijdrager
    McD44N

Je kunt niet zomaar de samplerate veranderen; die wordt bepaald door het bestand dat je afspeelt. Bijna alle muziek is 44.1 Khz, de meeste films hebben een samplerate van 48 Khz. Als die instelling niet overeenkomt kun je inderdaad tikken in je geluid krijgen.
    Maar als de ‘clockmode’ op Internal staat (in de RME instellingen), wordt de samplerate bepaald door het bestand zelf en hoef je niet steeds om te schakelen. External kies je als je bijv. een externe player digitaal aansluit op de Babyface.

http://www.rme-audio.de/download/bface_e.pdf

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.