7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ronnie49

tik met toast

Waarom heb ik altijd een tik, tijdens het branden van een muziek cd? Daar ik geen tussen pauze wil tussen elk liedje.Ik brand men cd’s met het software programma Toast 6 Titanium.Is er trouwens een programma die liedjes aanelkaar plakt?Wie kan me helpen?

Bijdrager
    profclimber

dat heb ik nou altijd met een dvd branden :?

Bijdrager
    Petje

Ik denk dat die tik komt door een instelling in toast.
    Belangrijk is bij muziek cd’s dat TAO (track at once) niet wordt gebruikt, dit veroorzaakt nlm de tik.
    Gebruik altijd DAO (disk at once) en je hebt geen last van de tikken.
    Tot zover antwoord op vraag 1

Bijdrager
    Petje

even verder nagekeken voor vraag 2
    Maar als je meerdere nummers onder elkaar hebt staan, dan kun je de 2 seconden tussen elke track terugbrngen naar 0.
    dus dan heb je geen extra pauze tussen de nummers.

Bijdrager
    Webbiker
    ”Petje”

even verder nagekeken voor vraag 2
    Maar als je meerdere nummers onder elkaar hebt staan, dan kun je de 2 seconden tussen elke track terugbrngen naar 0.
    dus dan heb je geen extra pauze tussen de nummers.

Dit klopt niet helemaal, de ‘gap’ tussen nummers is wel kleiner maar nog steeds hoorbaar. Dit is vooral hinderlijk bij live registraties of dance mixen.

Deze gaps krijg je niet weg in Toast of in iTunes. Zover ik weet kan alleen Jam dit (ook van Roxio, en volgens mij alleen icm Toast te verkrijgen).

Bijdrager
    ronnie49

bedankt ik zoek thuis men jam want die heb ik nog.

Bijdrager
    drtalos

idd, met jam kun je zelfs crossfades maken tussen nummers dus wanneer je deze dan zo’n 6 a 7 milliseconden laat crossfade loopt het niet hoordbaar vloeiende in elkaar over.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.