7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Tikgeluid in Final Cut Pro

Ik heb in final cut pro een tikgeluid in plaats van standaard audio, ritmisch tik tik tik, ik heb gewoon mijn logitech usb headset als output staan. Is dit een instelling van final cut pro? is mijn geluid straks ook weg in mijn eindresultaat?

Bijdrager
    Qmagic

Dan moet het audio eerst gerenderd worden. Audio formaat komt dan niet overeen met de sequence instellingen van het geluid.

Bijdrager
    bonestaak

Ja ik heb even alles gerenderd en dan zit er wel geluid bij, bedankt.

Bijdrager
    Anillusion

Om dit soort renderen te voorkomen moet je proberen om het aantal audio tijdlijnen minimaal te houden en audio altijd uncompressed op de tijdlijn te hebben staan (meestal als AIFF, 16 bit 48 KHz). Dus geen mp3’s voor muziek bijvoorbeeld.

Bijdrager
    bonestaak

Om het simpel te houden ( ik wil namelijk markers gaan toevoegen) hoe moet ik final cut instellen dat er wel een hoge output is voor het branden naar BD bijvoorbeeld via dvdstudio pro maar de preview schermen in final cut pro zo eenvoudig mogelijk?

Wat is trouwens het formaat om te exporteren naar Dvd studio pro als ik daar een blu ray wil maken? ik zie een heleboel prores 422 versies staan maar welke moet ik eigenlijk hebben? en hoeveel fps? 25?

Bijdrager
    Anillusion

Ik zou voor Blu-Ray exporteren als ‘1920×1080 25p 48 kHz’ In de ProRes versie die bij je bron hoort. Ik heb in dit topic een lijstje staan met hoe ik dat bepaal. 25p trouwens omdat ik uitsluitend in 25p werk. Als je bron anders is moet je je daar aan aanpassen. Dus 24p is een optie maar ook 30p of 29,97p.

Alleen kun je er in DVD Studio Pro helaas geen Blu-Ray van maken, want dat programma is al sinds de eerste Final Cut Studio niet meer aangepast. Dus als je hier een Blu-Ray van wilt maken dan ben je toegewezen voor simpele menu’s tot Compressor (Via een template) of zoals je volgens mij net zelf al hebt uitgevonden in Toast met de apart te installeren Blu-Ray plugin. Wil je er toch wat uitgebreiders van maken dan kun je dat in Adobe Encore doen.

Bijdrager
    shanna61

ik wil namelijk markers gaan toevoegen

Je kunt gewoon chapter markers plaatsen. Als je dan zoals anillusion via compressor een Blu-ray maakt neemt hij de hoofdstuk markeringen mee.
    Wil je uitgebreider qua menu dan dien je helaas premiere aan te schaffen want encore wordt niet appart verkocht.

Hopen dat er bij de upgrade van fcp ook een mogelijkheid komt om Blu-rays te maken. Want HD dvd is allang dood en begraven. Toch wel jammer dat zo’n innovatief bedrijf daar zo laks mee omgaat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.