13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Tijdschrift maken

Hallo,

Ik vroeg me af als je een eigen tijdschrift hebt ontworpen waar je dat uit kan laten printen.
    Bij ons in de stad zit een bedrijf Multicopy en ik vroeg me af of hun dat deden .ect of waar ik het anders kan laten doen.

Een tweede optie was om het zelf te printen.
    Waar je dit soort papier kan kopen en hoe duur dat is?

Alvast bedankt.:)

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, elke copyshop kan dit tegenwoordig wel zo’n beetje. Je kunt je eigen printen laten kopiëren of rechtstreeks vanaf het Mac-bestand (geef ze een PDF) laten printen.

Welk soort papier? Ligt er maar aan wat je wilt. Ze gaan het niet op glossy papier voor je printen als je dat bedoeld. Of ze doen het wel en jij bent failliet.

Verder kan elk soort papier natuurlijk geschikt zijn, want wij weten niet wat voor tijdschrift jij gaat uitgeven.

Verder ga je grote oplagen (meer dan een paar honderd, of zelfs maar boven de honderd) het beste niet bij een copyshop laten doen, maar laat je dit drukken of digitaal drukken.

Enfin, we hebben niet veel gegevens van je, dus daar kunnen we verder weinig mee.

Bijdrager
    KarelWillem

Of wil je alleen maar je ontwerp mooi laten zien aan iemand?

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Gooi lekker glossy fotopapier in je printer en het ziet er al gauw mooi uit.
    Misschien té mooi. Maar je kunt alle soorten papier; glossy, halfmat, etc. krijgen tegenwoordig.

Bijdrager
    wout3r

MultiCopy doet dat wel ja, maar niet met waanzinnige kwaliteit. Als je ’t echt goed wil doen moet je opzoek gaan naar een goede drukkerij. Alleen lang niet alle drukkerijen zijn zo goed, ik ben best lang bezig geweest een goeie te vinden.

In welke omgeving wil je zoeken? (Utrecht, Amsterdam?)

Het papier dat je gebruikt moet dan ook nog eens geschikt zijn voor je printer. Wat voor een printer heb je?

Good luck

Bijdrager
    Monster

Hoi,
    ik zou zeggen stuur Mr. Wabbit hier op het forum een berichtje… hij is digitaal drukker in Hoofddorp
    dit op een Xeikon 500 DCP, hij weet veel van papier en hoe je het kunt afwerken (ook niet onbelangrijk!)
    Succes

Inactief
    Anoniem

Even ter verdere informatie…

Ik wil een eigen tijdschrift maken over mijn hobby’s.
    De voorkant wil ik gewoon glad… Ik denk glossy… hoeveel ben je daar voor kwijt? (ongeveer)

En tsja de rest op dat “echte” tijdschrift papier.

Het wordt een soort van portofolio maar dan als tijdschrift.
    En ik ben woonende in Zoetermeer.

@ Monster
    Ja, dat kan ik inderdaad wel doen.
    Ik kijk eens eerst wat dit topic mij opleverd aan informatie.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”darkleroy”

…De voorkant wil ik gewoon glad… Ik denk glossy… hoeveel ben je daar voor kwijt? ….

Hoeveel ga je er drukken? Dat is een niet onbelangrijk gegeven.
    1, 100, 200, 1000?

Leg je wensen even bij een drukker neer en vraaag een prijsopgaaf.
    Geef een voorbeeld van wat je mooi vindt en vertel hoe je aanlevert en hoeveel je wilt laten drukken.

Een drukker zet dan alles voor je op een rij met hierbij een prijs.

Vindt je het te duur dan doe je het niet. C’est simpel.

Bijdrager
    Mr Wabbit

Hier even een lijstje dat je kunt invullen zodat ik weet waar je hebt over hebt en wat de oplage precies is..

Ik zou zeggen, kopieer en plak dit lijstje, vul het in en post het..Ik zal er dan zo snel mogelijk op terug komen wat je het beste kunt doen.

Ik ben nu digitaal drukker, maar hiervoor calculator geweest bij een 70 x 100 offsetdrukkerij, dus ik weet nogal wat van de verschillende technieken..

Oh ja..als je iets niet zeker weet, bijvoorbeeld papiersoort en het gramsgewicht ervan, zeg dat wat je denkt dat het mooist is (bijv. iets dikker glossy papier voor het omslag) Hier kan ik ook wel wat mee…no worries.

Hier het lijstje met dingen die belangrijk zijn om te weten:

Aantal exemplaren dat je wilt hebben:
    Paginaformaat:
    Aantal pagina’s van het binnenwerk*:
    Papiersoort omslag:
    Papiersoort binnenwerk:
    Afwerking**:

* Als je voor het omslag een ander papiersoort wilt, dan kun je hier het aantal pagina’s neerzetten wat binnen het omslag valt..

** Standaard voor een tijdschrift is geniet brocheren, maar als het aantal pagina’s te groot is kan er voor een andere manier van afwerken worden gekozen, zoals bijvoorbeeld genaaid brocheren of v.v. een wire-o..maak je daar geen zorgen over, als ik het aantal pagina’s weet zal ik je wel laten weten wat de beste optie is.

Anyway..vul het lijstje is, dan zie ik het wel..mocht je nog vragen hebben, stuur een pb zou ik zeggen..

Groetsels,

Mr Wabbit

Inactief
    Anoniem

Aantal exemplaren dat je wilt hebben: 1
    Paginaformaat: A4 (is toch meestal standaard?)
    Papiersoort omslag: Glossy
    Papiersoort binnenwerk: Dat ruwe tijdschrift papier wat altijd gebruikt word
    Afwerking: Gewoon nietjes aan de binnenkant. (Dus in het midden geniet)

De inkt die op het glossy papier word gedrukt moet je daar ook meer voor betalen of blijft dat gewoon hetzelfde?

En als ik het A5 zal doen, wat zullen de kosten dan zijn?

*Ik ben nog momenteel bezig met het tijdschrift dus ik heb ongeveer ingeschat dat het aantal pagina’s gewoon uitkomt op ongeveer 20 pagina’s.

Bijdrager
    Mr Wabbit
    ”darkleroy”

De inkt die op het glossy papier word gedrukt moet je daar ook meer voor betalen of blijft dat gewoon hetzelfde?

*Ik ben nog momenteel bezig met het tijdschrift dus ik heb ongeveer ingeschat dat het aantal pagina’s gewoon uitkomt op ongeveer 20 pagina’s.

Het zal je verbazen, maar de meeste tijdschriften hebben een formaat dat afwijkt van A4, maar voor wat jij voor ogen hebt is A4 prima.

Omdat je maar 1 exemplaar wilt hebben kun je het het beste laten printen, maar ook al zou je het laten drukken bij een offsetdrukker (alleen bij grotere oplagen, 1 ex wordt onbetaalbaar..) zou de prijs van het inkt niet uitmaken voor het papier dat je wilt.

Voor 1 exemplaar wordt zelfs digitaal drukken al prijzig, dus wat je het best kunt doen is het zelf printen en dan laten inbinden bij multicopy of een andere copyshop, of als je zelf geen goede printer hebt kun je het daar ook laten printen en dan laten binden. Grota kans dat ze je ook wel even kunnen laten zien wat voor papier ze op voorraad hebben en daar kun je dan een keuze uit maken. Dit is de makkelijkste en goedkoopste manier. Maak een pdf, loop met de CD naar binnen en vertel ze wat je wilt..ze zijn best flexibel daar.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Bijdrager
    hansenonline

bij de multicopy hebben ze een aantal mappen met voorbeelden van papier in allerlei vormen en diktes, zeker handig om eens door te bladeren.

Inactief
    Anoniem
    ”Mr
    ”darkleroy”

Het zal je verbazen, maar de meeste tijdschriften hebben een formaat dat afwijkt van A4, maar voor wat jij voor ogen hebt is A4 prima.

Omdat je maar 1 exemplaar wilt hebben kun je het het beste laten printen, maar ook al zou je het laten drukken bij een offsetdrukker (alleen bij grotere oplagen, 1 ex wordt onbetaalbaar..) zou de prijs van het inkt niet uitmaken voor het papier dat je wilt.

Voor 1 exemplaar wordt zelfs digitaal drukken al prijzig, dus wat je het best kunt doen is het zelf printen en dan laten inbinden bij multicopy of een andere copyshop, of als je zelf geen goede printer hebt kun je het daar ook laten printen en dan laten binden. Grota kans dat ze je ook wel even kunnen laten zien wat voor papier ze op voorraad hebben en daar kun je dan een keuze uit maken. Dit is de makkelijkste en goedkoopste manier. Maak een pdf, loop met de CD naar binnen en vertel ze wat je wilt..ze zijn best flexibel daar.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Hmm.. oke
    Wij hebben dat betreft een niet al te beste printer, dus dat wordt uitprinten bij de Multicopy zelf.
    Daarna laat ik het binden/nieten .ect
    Alleen ben ik benieuwd wat dan de prijs zal worden.:?

@ hansenonline
    Ik zal eens kijken, bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Mr Wabbit

De prijs kunnen ze je waarschijnlijk meteen vertellen wanneer je hebt uitgelegd wat je wilt..volgens mij werken ze met standaard prijzen..maar het zou me verbazen als het boven de 20 euro uitkomt..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.