9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ashcat

Tijdschrift iMac?

Hallo,
    Omdat ik een totale leek ben op gebied van de iMac leek het me wel handig om een tijdschrift te hebben dat me enigzins wegwijs maakt in de wereld van Apple, en dan als het zou kunnen voor de iMac in het bijzonder.
    Ik heb een iPod, iPhone en iPad en daar heb ik allemaal geen problemen mee. Dat is allemaal intuitief in gebruik. De iMac uit 2010 met Snow Leopard die ik nu gekregen heb is echter iets heel anders.
    Ik zoek me soms wezenloos, ben Windows gewend en heb al 3 boekjes doorgeworsteld (overstap van PC naar Mac, Mac toetsencombinaties en Mac OS X Snow Leopard) en daar heb ik wel veel uit geleerd.

Nu gaat het echter om tips over programma’s en/of workshops zodat ik wat meer met de iMac kan gaan doen dan enkel wat surfen. (Photoshop is te duur om te kopen dus daar zie ik maar van af.)
    Maar zoiets als een alternatief voor Total Commander (tbv het verzetten van files naar andere directories) lijkt me wel handig. Bestaat er een blad (week/maand) wat een beetje lijkt op bv Computer Idee of Computer Totaal? Dit zijn echt Windows bladen, lekker om te lezen met veel tips en info.
    Alvast dank voor een reaktie.

Bijdrager
    jobz

MacMiep.nl was in mijn tijd ideaal.
    Is wel online, maar internet kom je vast wel op;-):-)

En hier op papier…

Mac tijdschriften

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je al eens op de website van Apple gekeken? Daar staan een heleboel tips voor ‘switchers’ met video’s en andere tips.

http://www.apple.com/nl/findouthow/mac/

En om op je vraag te antwoorden, volgens mij (ik ben Belg, geen Nederlander) is er zoiets als de ‘MacFan’.

Bijdrager
    TRML
    Bijdrager
    maclover111

Goedendag,

Er bestaan diverse Apple gerelateerde tijdschriften. hieronder staan er een aantal opgenoemd.

MacFan
    iCreate

MacLife (ENGELS)

Verder is er op dit forum al eens een uitgebreid item over geschreven. Zie: http://www.onemorething.nl/community/topic/macworld-geweldig-tijdschrift

Ook raad ik je aan om op de volgende websites te kijken, deze bevatten ook veel handige tips.
    AppleTips
    Macmiep

Bijdrager
    jobz

Bedankt maclover. Great minds think alike:-)

Bijdrager
    Ashcat

Dames, heren, bedankt voor de razendsnelle reacties! Heb de laatste Macfan meteen besteld en wat rond gekeken op de door jullie aangedragen sites. Ik vind het papier-lezen soms gewoon wat makkelijker dan het lezen op een site. (Tja, ben bijna 65!) Mocht ik nog eens vragen hebben, en dat zal beslist gebeuren dan zal ik hier zeker terug komen!
    Veel dank!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als Engels geen probleem is heb je ook nog de MacFormat en de Macworld bladen. (van die laatste zijn twee edities,UK en US)

Bijdrager
    Hansi2124

Even het woord
    tijdschriften
    ingeven in het zoekveld op deze website levert onder andere deze link op:

Mac tijdschriften

Daar graag eerst even kijken en eventueel verder gaan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.