30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)
  • Q:
    Bijdrager
    Falc

Tijdperk iPod is voorbij

Volgens Apple-oprichter Steve Wozniak heeft de iPod zijn beste tijd gehad. In de Britse Daily Telegraph maakt hij de vergelijking met de transistorradio: “Kijk maar naar de walkman en transistorradio; die zijn na een tijdje ook uitgestorven.”

Volgens Wozniak heeft iedereen die dat wil intussen een iPod op zak. Daarom zijn ze overal en worden ze steeds goedkoper. De verkoopcijfers zullen hierdoor dalen, vermoedt Wozniak. De mp3-speler werd in 2001 door Apple op de markt gebracht.

Creativiteit
    Verder doet Wozniak, die nog steeds werkzaam is bij Apple, een boekje open over de iPhone. Hij klaagt over het feit dat hij niet al zijn creativiteit kwijt kan in het ontwikkelen van software. Hij vergelijkt het apparaat met de nieuwe Google phone, die door iedereen aan te passen is omdat de software open source is. Wozniak vindt dat de consument momenteel niet krijgt wat hij verdient.

Bron

Bijdrager
    dddfnfjefefle

De bedoeling is nu dat iedereen ‘Nee! Nee! Dat is niet zo!’ gaat roepen?

Bijdrager
    iDelano

Nee! Nee! Dat is niet zo! :innocent:

Bijdrager
    Vai Martino Vai

Nee! Nee! Dat is niet zo!:P

Bijdrager
    MacBoot

voordat de MP3 speler uitgestorven is zijn we denk ik wel een paar jaar verder
    tot nu toe is er namelijk geen beter alternatief
    of hij bedoeld de techniek dat bijvoorbeeld de iPod plaats gaat maken voor de iPhone, lijkt me sterk maar alles kan natuurlijk:)

Bijdrager
    Donnie Darko

Bijdrager
    Josebo.

Hm, ben ik dan mooi klaar mee. Heb er net gisteren één gekocht!

Moderator
    Pete.Z

Langste tijd gehad geloof ik niet,maar echt veel beter zullen ze niet worden,dus in die zin heeft hij wel gelijk denk ik.

Bijdrager
    inawt

‘Nee! Nee! Dat is niet zo!’:P

Bijdrager
    Double_UK

Ik denk dat Wozniak ook z’n beste tijd heeft gehad… :)

(zo rond de tijd van de Apple ][ )

Bijdrager
    Esquare

Geeft niks. Het geld is nu toch overal op. 8)

Bijdrager
    Jup

Ik denk niet dat de ipod aan het eind van zijn cyclus zit, het constant vernieuwen/nieuwe modellen houdt het product nog wel een hele tijd levend en in de toekomst zullen er ongetwijfeld nog genoeg nieuwe functies toegevoegd kunnen worden. En daarnaast zorgt apple dat er genoeg vervangingskopers zijn omdat het verwisselen van de batterij zodra die minder wordt niet goed te doen is voor een gemiddelde consument, die kopen gewoon weer een nieuwe. De ipod blijft nog wel een hele tijd schat ik.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah joh, er zijn ook nog steeds gekken die nieuwe platenspelers kopen. Wat lult hij nou?

Bijdrager
    dylmaster

Maar welk alternatief is er dan voor de MP3 spelers? Toen de walkman er was, waren er al MP3 spelers, alleen waren ze niet populair. Wat moet dan de MP3 speler gaan vervangen? Er is nog geen next-gen portable muziekspeler. Dus wat moet de MP3 speler gaan vervangen? Mobiele telefoons? Ik denk het niet, er zijn ALTIJD aparte muziekspelers.

Bijdrager
    Esquare
    ”dylmaster”

Toen de walkman er was, waren er al MP3 spelers

In 1979? Dacht het niet… :lol:

Bijdrager
    MouseMighty

De iPod is dood! Leve de Zune!….eeuh iPod… :P Snel de voorraden opkopen het worden allemaal collectoritems…..

Bijdrager
    Falc
    ”NickSmits”

Grappig, met het Microsoft bashen sta je zeker wel vooraan?

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    ”Falc”
    ”NickSmits”

Grappig, met het Microsoft bashen sta je zeker wel vooraan?

Nee.

Bijdrager
    awesomemac

Ach, hij roept maar een end weg. Heeft zeker weer wat aandacht nodig? Maar goed, tuurlijk komt er een einde aan de iPod, maar aan alles komt een einde. Zo kan ik ook zeggen dat de cd ten einde is, Blue Ray ten einde is. Tuurlijk, gebeurd vast wel, maar nu even niet. Maar tegen die tijd heeft Apple vast wel iets anders bedacht (of zijn iPhones/iPod touches zo goedkoop geworden dat deze de “normale” iPod vervangt).

Bijdrager
    Cloudsurfer

Walkman bestaat overigens nog en doet het nog vrij goed.

Bijdrager
    WaZoo

Tsja, iemand ‘van Apple’ zegt dat een Apple product passée is, dat doet tenminste vermoeden dat er al mensen bij Apple bezig zijn met iets anders/beters toch?:D

Bijdrager
    Neptunus

Ik zou het als ik bij Apple zou werken wel moeilijk vinden om dingen te bedenken die de iPod nog kunnen verbeteren. Het enige wat ze nu doen is dunner, grotere capaciteit en een beetje ontwerp.

Maar in feite is de iPod nano bijvoorbeeld niet veel veranderd met de afgelopen wijziging. Ik denk ook dat dit is wat de mens wil. Hoeveel groter moet een mp3-speler worden? Op een gegeven moment is de schijfruimte van een mp3-speler groter dan die van mijn computer.

Bijdrager
    demandiebakt

vind het overdreven dat er u gelijk gezegd wordt dat hij lulkoek verkoopt, zijn voorbeelden snijden in ieder geval hout. de ipod zal gewoon weer ophouden te bestaan als er een beter alternatief is. de walkman werd vervangen door de discman welke weer vervangen werd door de ipod, ik ben van mening dat de ipod het net zo lang gaat volhouden tot er een nieuw beter alternatief is, en dat weten we natuurlijk niet, net zoals men dat jaren geleden nog niet wist.
    voorlopig zal hij nog wel even bestaan maar de rek begint er inderdaad uit te raken, steve kan wel zeggen dat er insane new products worden aangekondigd maar de laatste insane update was een ipod nano met een centimeter meer beeld, dat noem ik niet meer insane!! maar een kleine verbetering ten opzichte van het vorige model.
    wel vraag ik me af wat er verzonnen wordt om dit alles te vervangen en wat een nieuwe manier is om tegen portable multimedia aan te kunnen kijken.
    de tijd zal het leren.

(edit : Neptunus had dezelfde opvatting over de nano als mij:) )

Bijdrager
    WaZoo
    ”Neptunus”

Ik zou het als ik bij Apple zou werken wel moeilijk vinden om dingen te bedenken die de iPod nog kunnen verbeteren. Het enige wat ze nu doen is dunner, grotere capaciteit en een beetje ontwerp.

Maar in feite is de iPod nano bijvoorbeeld niet veel veranderd met de afgelopen wijziging. Ik denk ook dat dit is wat de mens wil. Hoeveel groter moet een mp3-speler worden? Op een gegeven moment is de schijfruimte van een mp3-speler groter dan die van mijn computer.

Je moet ‘ruimer’ denken, doen ze bij Apple gelukkig ook:)
    Dus geen variant op de iPod maar iets compleet nieuws! Wat dat is weet ik ook niet, aangezien ik mijn tijd in mijn eigen beroep moet steken. Maar ook daar zijn we met innovaties bezig, niet met aanpassingen.
    Alhoewel die soms nodig zijn, hence the iPod Nano update…

Bijdrager
    MacAanZee

iPod, iPod?? Was dat niet zo’n klein apparaatje waarmee je muziek kon luisteren en videoclipjes kon bekijken, dat mensen bij zich droegen voordat de Apple Wireless Multimedia 3D zonnebril een rage werd? Waardoor in een klap alle iPods, TV’s en DVD spelers overbodig werden.

Bijdrager
    Erik Joling

Mijn iPod is inmiddels al een jaar of vier oud en doet het nog steeds prima. Als ‘ie kapot is (hopelijk over een paar jaar) wil ik graag een nieuwe. Inmiddels zijn de iPods goedkoper, met grotere HD en een kleurenschermpje, maar echt veel beter hoeft ‘ie voor mij niet. Gewoon lekker al mijn muziek bij me. Aan dat soort consumenten heeft iemand als Woz niks. Wel aan mensen die ontevreden zijn over hun gadget op het moment dat de volgende versie in het geruchtencircuit wordt aangekondigd. Ach arme man…

Bijdrager
    gipsman

De iPod is niet ook een telefoon.
    Tegen eind 2009 verdwijnt hij dus, behalve als hifi-apparaat voor thuisgebruik.

Bijdrager
    lbarends
    ”MacAanZee”

iPod, iPod?? Was dat niet zo’n klein apparaatje waarmee je muziek kon luisteren en videoclipjes kon bekijken, dat mensen bij zich droegen voordat de Apple Wireless Multimedia 3D zonnebril een rage werd? Waardoor in een klap alle iPods, TV’s en DVD spelers overbodig werden.

zijn brillen ooit bedraad geweest?

Bijdrager
    KarelWillem

Soms denken mensen sneller dan de economische ontwikkelingen daadwerkelijk gaan.

Hoe lang worden er al nauwelijks echte breedbeeld-TV’s met beeldbuis meer verkocht?
    En zijn we al jaren over op de nieuwste generaties LCD en Plasma schermen met de meest waanzinnige specificaties.
    En hoeveel programma’s worden er nog steeds niet breedbeeld uitgezonden?

Kijk ook eens naar de CD- en DVD-spelers.
    Je kunt wel allerlei verbeteringen bedenken, maar hoelang gaat een mens daar nog in mee?

De zogenaamde superieure CD-formaten liet men massaal helemaal links liggen.
    Hoeveel mensen zitten er werkelijk te wachten op blue-ray en andere uitschieters op gebied van beeldkwaliteit?

Bijdrager
    MacAanZee

Ik denk niet dat de iPod als apparaat verdwijnt, het zal met de techniek veranderen en verbeteren.
    Mensen willen altijd al dingen meenemen waar ze van houden en om zich bezig te houden. Vroeger waren dat alleen boeken, later transistorradiootjes en portable platenspelertjes met vinyl plaatjes, in 1979 kwam de (cassette) Walkman van Sony en sinds een paar jaar de MP3 speler. Nomad dacht ik de eerste en Apple iPod de bekendste en nu meest succesvolle. Het zal evolueren door nieuwe technieken en er zal steeds meer mogelijk zijn. Maar het blijft dat mensen hun favoriete dingen willen meenemen, zo compact mogelijk.
    Daarbij geldt ook dat bij het ontstaan van nieuwe media, de oude niet (helemaal) verdwijnen, hoewel ze wel minder belangrijk worden. Toen de radio kwam, bleef ook de krant. Toen de TV kwam, bleef ook de radio. Door het internet is wel alles veranderd, maar de oude media blijven. Nou zien we niet veel mensen meer lopen met een (cassettebandjes) Walkman of een Discman, maar nu is de iPod een hot item. Dat steeds vernieuwd en verbeterd zal worden en nieuwe functies en mogelijkheden zal krijgen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.