2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Riks

Tijdens het werken gaat de MacBook Pro spontaan verder op een andere plek

Zit ik een mail te componeren, hoor ik ineens ‘boem boem boem’ en er gebeurt niks meer op de plek waar ik zat. Geen idee waar de cursor zit en de touchpad heb ik niet aangeraakt. Af en toe zie ik het scherm even één keer knipperen en dan is het weer zo ver. Maar niet altijd …
    Hardwareprobleem? Zou kunnen maar opvallend genoeg deed de MacBook die ik drie weken geleden heb vervangen door deze Pro, precies hetzelfde maar alleen bij de account waarop ik nu werk. Andere accounts leken er geen last van te hebben.
    Alle andere programma’s afsluiten helpt niet, het gebeurt nog steeds geregeld.

Ook een herstart na een software-update mag niet baten.

Komt dit je bekend voor? En zo ja, hoe heb je het opgelost?

Bijdrager
    iMarvin

Beste Riks,

Heb je toevallig een Time Machine-backup van je vorige MacBook gemaakt en deze teruggezet op je nieuwe Pro? Dan kan het wellicht een softwarematig probleem zijn, wat op deze manier meegenomen is in de back-up en zodoende ook op je nieuwe MacBook aanwezig is. Persoonlijk vind ik het zo vreemd dat je op beide apparaten exact van hetzelfde last hebt; daarom schoot dit als eerste binnen bij mij. Ik zou je MacBook eens herstellen zonder backup terug te zetten, en eens aankijken hoe het dan gaat.

Mocht je geen Time Machine-backup hebben teruggezet maar met een “lege” Mac begonnen zijn, gaat bovenstaande verhaal uiteraard niet op … In dat geval; garantie aanwezig? Terug naar de winkel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.