7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    appievanr

Maken van reservekopie laat mijn Magic Trackpad vastlopen.

Hoi,

De laatste tijd heb ik iets vreemds met mijn iMac Late 2009 met Mavericks. Zodra de Apple Time Capsule een reservekopie gaat maken raakt mijn Magic trackpad de verbinding kwijt en moet ik steeds de Magic trackpad opnieuw verbinden met de pair knop.

Iemand ook dit probleem en hoe op te lossen?

Bijdrager
    GoeieDag

De TC doet niks zelfstandig. Dat regelt Time Machine (TM) op je Mac.
    Zou er echt een causaal verband zijn tussen TM en de Magic Trackpad?
    Zet TM eens een tijdje uit via de knop in Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    appievanr

@goeiedag: OkƩ, zodra Time Machine de Time Capsule activeert om een reservekopie te maken loopt de Magic Trackpad vast.

Zou er echt een causaal verband zijn tussen TM en de Magic Trackpad?

Ja, weet ik niet. Het gebeurt toch echt als de Time Capsule opstart/wordt geactiveerd voor de reservekopie door Time Machine om een back-up te maken.

Zet TM eens een tijdje uit via de knop in Systeemvoorkeuren.

Heb ik al geprobeerd en dan heb ik niet het probleem met de Magic Trackpad.

Erg vreemd dit en heb het probleem eigenlijk al vanaf dat ik Mavericks heb geĆÆnstalleerd.

Bijdrager
    Joffry

Gooi de Combo Update er eens overheen. Misschien helpt het.

Bijdrager
    GoeieDag

Inderdaad, dat.
    En eens opstarten in de Safe Boot; kijken of het dan anders is.

Bijdrager
    Maurits

Vreemd gedrag, dat niet hoort.
    Wat ik zelf merk is dat overig netwerk verkeer hapert als backup begint (alles over 2.4 GHz WiFi). Dus web pagina’s laden pas na 15 seconden als de backup draait. Als ik backup over bekabeld netwerk, is dat niet.
    Kennelijk is backup nog ‘zwaarder’ belastend voor wifi dan dingen als file copy op de achtergrond.

Tel daarbij op dat Wifi en Bluetooth beide 2.4 GHz gebruiken, misschien dat het daar wringt? Overbelasting van de 2.4GHz band? (nogmaals: dat hoort niet)

Als het mogelijk is zou ik proberen om wifi op 5 Ghz zetten. (mijn router ondersteunt dat niet)
    Ik twijfel of het echt helpt, maar je weet nooit:-)

Bijdrager
    GoeieDag

Het hoort niet, en het gebeurt dus ook niet. Bij mij niet, en bij zoveel anderen niet. Dus ik zou in jouw geval naar iets specifieks zoeken; misschien een storingsbron? (Ikzelf heb er ook nog een DECT telefoon naast staan; ook een potentiƫle stoorzender, maar geeft geen probleem).
    Dit met een Magic Mouse en een TC, die een heel eind weg staat, maar toch uurlijks een TM back-up ontvangt.

Is misschien je trackpad niet in orde?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.