4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    ravaoo

Tijdelijke telefoon: hoe kan ik deze het best gebruiken?

Met de iphone7 in de hand voorover gevallen. De iphone heeft mij gered en ik ben onbeschadigd. De iphone daar in tegen is behoorlijk aan diggelen. Het toestel is bijna 3 jaar oud en mijn werkgever repareert niet maar ik mag een nieuwe bestellen. Tot die er is krijg ik een leen toestel (hopelijk iphone).

Wat is de beste manier om een tijdelijk toestel te gebruiken?
    Optie 1: Backup van icloud terug zetten
    Mijn ervaring daar mee is dat je geheugen in het leen toestel voldoende groot moet zijn. Anders gaat het hopeloos mis. Leen toestellen zijn vaak goedkoper en met minder geheugen. De telefoon loopt vol en juist de dingen die je nodig hebt staan er niet op.

Optie 2: Als nieuwe telefoon gebruiken
    Hier heb ik geen ervaring mee en heb ik een aantal vragen over.
    a) Als ik later mijn nieuwe telefoon krijg kan ik dan alsnog de icloud backup terugzen?
    b) Kan ik whatsapp installeren en gebruiken zonder de historie te verliezen? En hoe gaat dat als ik later de backup terug zet op mijn nieuwe iphone?
    c) Is er een site of document waar in voor de meest gebruikte apps staat hoe je hier mee om moet gaan?

Dank alvast voor de reacties.

Bijdrager
    McPim

Optie 1 is natuurlijk het handigst als het kan qua geheugen.

2a – Ja, je mist dan uiteraard de tussenliggende periode.

2b – Als je WA installeert op een andere telefoon kun je de historie terugzetten uit iCloud, die vraag krijg je vanzelf. Dan moet die backup functie wel áán hebben gestaan in WhatsApp op je iPhone 7! WA historie zit niet standaard in een iCloud backup. Als je op je leen-telefoon weer backups maakt  in WhatsApp kun je die up-to-date backup later weer terugzetten op je nieuwe telefoon. De WA backup functie staat dus los van de iCloud backup van je telefoon.

2c – Hoe bedoel je ‘hoe je hier mee om moet gaan? Voor welke apps vraag je je dat af? Een iCloud backup bevat in principe alles, uitzonderingen staat in dit Apple Support document.

Alles valt of staat natuurlijk met welke leen-telefoon je krijgt. Handiger om dat eerst uit te zoeken 😉.

Bijdrager
    ravaoo

Het lijkt er op dat ik net genoeg ruimte heb op de leen telefoon. Optie 1 gelukkig.

Was wal even gokken hoeveel data er nu in een reservekopie zit en hoeveel dat dan op je iphone wordt.

Bijdrager
    GoeieDag

Als het maar tijdelijk is, zou je ook kunnen volstaan met enkel je iCloud account erop zetten, en alle relevante sync services aan; dan heb je alle belangrijke zaken weer tot je beschikking.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.