9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    tijns

tijdelijke internetbestanden

In het OMT artikel over “CleanMyMac” lees ik het advies regelmatig de tijdelijke internetbestanden te verwijderen.
    Vraag: waar vind ik die.

iMac late 2013 met OSX Mavericks 10.9.5

bvd

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, daar heb je het al hè? Snap je nu waarom dat programma wél nut kan hebben.;)

Voor Safari is dit de simpelste optie:

Mac: De cache legen in Safari

Bijdrager
    fred44nl

en dan heb je weer 200 MB extra vrije ruimte, die overigens heel snel weer weg zijn:)

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 10 februari 2016

Ja, daar heb je het al hè? Snap je nu waarom dat programma wél nut kan hebben.;)

Selffulfilling prophecy!
    Het is geen advies, en als dat het wel was dan is het geen zinnig advies.
    Dat soort programmaatjes houden de mythe van ‘opruimen’ in stand.
    Nee KW, nog steeds geen argument waarom het nut heeft.

NB: als er een probleem ontstaat, bv door zo’n cache, dan los je dat doelgericht voor die situatie op. Je gaat ook niet bv wekelijks preventief .plist bestanden weggooien omdat ook die ook wel eens corrupt raken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, je hebt de dikke knipoog denk ik wel even gemist.

Bijdrager
    GoeieDag

Niet gemist, wel de betekenis van de knipoog. Blijkbaar vind jij het dus ook een nutteloos programma? Mooi!:-P

Bijdrager
    KarelWillem

Als je met option-cmd-e je ‘Internet-bestanden’ kunt opruimen, dan heeft het inschakelen van CleanMyMac daarvoor niet bijster veel zin nee.

Vandaar de dikke knipoog.

Bijdrager
    tijns

Ik was niet van plan CleanMyMac te installeren en al helemaal niet als het eenvoudig in OSX zelf kan.
    Dank voor de oplossing. En het was niet mijn bedoeling een “knipoog-discussie” op te roepen, ook al is dat vermakelijk; en dat mag natuurlijk.
    Wat mij betreft: afgesloten

Bijdrager
    KarelWillem

(y)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.