10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Moderator
    unSOUND

Tijdelijk 40% korting op Little Snitch !

Objective Develpment geeft de komende 46 uur 40% korting op een licentie van Little Snitch 1.2. En de licentie die je nu koopt, is tevens geldig voor de aankomende versie 2, waar momenteel een beta van beschikbaar is.

http://www.obdev.at/products/littlesnitch/order.html

Bijdrager
    Renzs

Little Snitch kan een programma geen toestemming geven om naar huis te bellen. Maar wat is het voordeel ervan? Voorkomen dat een programma naar huis belt om een serienummer bevestigen. Waarvoor gebruik jij het dan unSOUND?

Moderator
    unSOUND

Een programma kan om 1000-en-1 redenen contact maken met internet. Niet alleen om een serienummer te bevestigen, maar ook voor reclame-doeleinden bijvoorbeeld. DivX en andere shareware programma’s hebben die neiging.

Ook kan een website jouw e-mail adres doorsturen naar een reclame-server, je kunt Little Snitch gebruiken om die bepaalde servers te blocken, waarna de websites jouw info dus niet kunnen doorsturen. En soms wil je een bepaalde update niet hebben, omdat een oudere versie beter werkt of zo… met Little Snitch kun je voorkomen dat ze automatisch updaten. En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.

Bijdrager
    sedikit
    ”unSOUND”

Een programma kan om 1000-en-1 redenen contact maken met internet. Niet alleen om een serienummer te bevestigen, maar ook voor reclame-doeleinden bijvoorbeeld. DivX en andere shareware programma’s hebben die neiging.

Ook kan een website jouw e-mail adres doorsturen naar een reclame-server, je kunt Little Snitch gebruiken om die bepaalde servers te blocken, waarna de websites jouw info dus niet kunnen doorsturen. En soms wil je een bepaalde update niet hebben, omdat een oudere versie beter werkt of zo… met Little Snitch kun je voorkomen dat ze automatisch updaten. En zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.

Een mooi voorbeeld van drogredenen waarom je Little Snitch zou kunnen gebruiken. De echte reden is en blijft een groot taboe (heel begrijpelijk)! Een poll met als onderwerp “waarom gebruik je Little Snitch” met o.a.deze taboe-optie zou dat mooi duidelijk kunnen maken…..

Moderator
    unSOUND

Die andere reden om het te gebruiken is niet zozeer een taboe, het is verboden om het gebruik voor die reden te promoten op het forum, en daar breng je het forum dus mee in gevaar… Daar komt bij dat die reden voor mij niet de belangrijkste reden was… maar dat is persoonlijk.

Bijdrager
    sedikit
    ”unSOUND”

Die andere reden om het te gebruiken is niet zozeer een taboe, het is verboden om het gebruik voor die reden te promoten op het forum, en daar breng je het forum dus mee in gevaar… Daar komt bij dat die reden voor mij niet de belangrijkste reden was… maar dat is persoonlijk.

Ik schreef dan ook “(heel begrijpelijk”. Dus ben ik het met je eens. Alleen vind ik het wel grappig dat iedereen zich zo houdt aan die “zwijgplicht”. Vroeger masturbeerde noemand, bestond er geen homosexualiteit in de communistische landen, was daar evenmin geen reden voor feminisme, kijken héél christelijke mensen nooit televisie, leest nooit iemand de Telegraaf en/of roddelbladen enz.enz en daar kan dit taboe ook bijgevoegd worden(ik krijg het niet uit mijn toetsenbord!}

Moderator
    unSOUND

Een taboe heeft te maken met schaamte, dit heeft te maken met regels en de gevolgen van het overtreden van die regels… dat is toch wat anders…

Bijdrager
    sedikit

Het één sluit het ander niet uit. Van Dale: “ongepast om te gebruiken, te doen of over te spreken=onbespreekbaar”.

Bijdrager
    Melville

unsound – bedankt voor de tip!

Bijdrager
    lowfi

2.0 is echt een achteruitgang wat mij betreft:( 1.2 was gewoon klein lekker simpel en belangrijk een prefpanel nu is het een losse app geworden.

Ik heb het al een lange tijd geleden aangeschaft de 1.x release is wat mij betreft dan ook een aanrader!:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.