15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    RW076

Tijd weg bij gebruik Safari

Als ik in Safari zit kan ik niet zien hoe laat het is rechts boven.
    Klik ik dan even op het bureaublad, dan staat alles er netjes weer.

Ik kan me niet herinneren dat dit altijd al zo was, iemand een idee om het te fixen?

Moderator
    Night
    1. Welke versie macOS gebruik je?
    2. Heb je de standaard oplossingen bij problemen al geprobeerd?

Bijdrager
    tarmac58

Heb je misschien schermvullende weergave aanstaan?

Bijdrager
    Shmoo

🙊

Bijdrager
    Ome Kor

Heb ik ook last van, bekijk ik een paar websites en ineens is het drie uur later. In een Internet tijd vortex terechtgekomen vrees ik.  😉

Moderator
    Night

[offtopic]Laat me raden… Xhamster en zo? 😛 [/offtopic]

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

XHamster? Nooooit van gehoord… 😇

Moderator
    Night

Ben intussen wel benieuwd of RW076 zich al door mijn twee initiële vragen heeft geworsteld…

Bijdrager
    RW076

Excuus, ik kreeg opeens de griep. (raar)

Ik gebruik Mohave, en heb de standaard tips geprobeerd maar helaas.
    Het is echt, zodra je een ander venster gebruikt (dus ook Finder of Photoshop) dat de hele riedel van Airplay tot Spotlight etc. verdwijnt.
    Tik even op het bureaublad en hop alles is weer terug.

Bijdrager
    tarmac58

Misschien even hier na kijken:

Systeemvoorkeuren – Algemeen – kijk of er een vinkje staat bij “sluit vensters bij het stoppen van een programma”

zo niet: zet een vinkje.

Het kan zomaar zijn dat je probleem verholpen is. Ik vermoed dat je ooit in schermvullende weergave afgesloten hebt en dat hij daarna dat is blijven doen.

Bijdrager
    RW076

Hoi Tarmac (en de rest) ook dit stond al zo als je het graag zou willen hebben. Ik heb gisteren een volledig nieuwe installatie gedaan, deze geüpgrade en verder niets geïnstalleerd nog een TM teruggezet en hij heeft het direct al (helemaal schoon dus). Dit is een 27″ 2019 iMac, zou het een foutje in de hardware kunnen zijn? Maw, zou ik hier garantie op kunnen claimen?

Bijdrager
    tarmac58

1) Is het niet zo dat als je een TM terug zet, je ook alle oude instellingen opnieuw installeert ? – dus dat dit soort problemen weer terug zijn.

2) Ik neem aan dat je ook al eens geprobeerd hebt te kijken wat er gebeurt als je een nieuwe gebruiker aanmaakt.

Bijdrager
    McPim

RW076 op 18 juli 2019 om 08:33
    ..zou het een foutje in de hardware kunnen zijn? Maw, zou ik hier garantie op kunnen claimen?

Het kan van alles zijn, en waarschijnlijk iets heel simpels, maar dat zeker niet.

Moderator
    Night

Misschien helpt het om de Finder voorkeuren eens in de prullenmand te gooien:

🏠 > Bibliotheek (Library) > Voorkeuren(Preferences) > com.apple.finder.plist

(of druk in de Finder op ⇧⌘L en ga dan naar de Voorkeuren map)

Bijdrager
    feek

Maak eens een filmpje van wat er gebeurt (gehele scherm). Is vaak verhelderend.

TM backup terugzetten na een clean install is geen clean install. Dus alle (mogelijke corrupte) instellingen zijn gewoon weer terug

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.