14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    hwp

tijd verspringt

De tijd op mijn MacBook springt elke keer twee uur vooruit (na aan en uitschakelen)
    De instelling staat op automatisch
    Wie weet de oplossing

Bijdrager
    Yaris

Heb je de juiste tijdzone ingesteld ?

Bijdrager
    ragoooon

Heb je boot camp erop staan? En was iets met dat je het vram ofsoiets moet resetten eumh, je moet bij het opstarten één of andere toets ingedrukt houden, kan niet direct vinden welke.

Bijdrager
    hwp

tijdzone staat correct ingesteld
    werk inderdaad met bootcamp (windows tijd staat correct)
    ook het hangslot staat telkens weer open ondanks dat ik het dicht zet

Bijdrager
    Oppie

Ter info: hangslot heeft niets te maken met het bewaren/vasthouden van instellingen.

Bijdrager
    ragoooon

Ligt aan boot camp dan ik heb hier het omgekeerde voor, bij mij loopt windows altijd 2u achter.

Bijdrager
    Yaris

Is je tijd gelinkt aan Apple Europa (time.euro.apple.com) ?

Bijdrager
    computer space

Onder Windows de automatische klok-aanpassing uitzetten (?)
    Virtual PC had hetzelfde euvel en daarbij hielp het.

Bijdrager
    hwp

Het uitzetten van het automatisch klok aanpassen in Windows veranderde niets, nadat ik dat ook op de Mac had gedaan bleef de tijd gelijk.
    Is dit dan de oplossing?

Bijdrager
    computer space

Staat je tijdzone ook goed (amsterdam/brussel)?

Bijdrager
    hwp

ja de tijdinstelling stond op Amsterdam etc, maar doordat de tijd dat twee uur te vroeg stond heb ik het nu ingesteld op Moscow dus plus 3 uur, nu blijft de tijd goed, dit werkt verder ok maar is geen charmante oplossing

Bijdrager
    hwp

Dat instellen op Moscow was toch niet zo’n goed idee want na inloggen op onze server op kantoor staat de tijd dus weer verkeert, het is dus blijkbaar een stand alone probleem

Bijdrager
    computer space

Blijkbaar wordt op een of andere manier de tijd van de kantoor-server opgehaald. Windows kan dat doen. Misschien moet je dat uitschakelen. Systeembeheerders hebben hun server wel eens verkeerd staan.

Bijdrager
    hwp

Het tijdprobleem is nog altijd niet opgelost. Aangesloten op ons kantoornetwerk krijg ik van onze 2003 server de juiste tijd, maat als het MacBook standalone is is de Windows tijd 2 uur te vroeg en de Mac tijd 2 uur te laat.
    Heeft iemand nog suggesties?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.