10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomas93

Tijd van Mac en Windows

Hey,

Ik heb een probleem met de tijd van mijn bootcamp windows en mac.
    Als ik hem op mac goed zet en daarna windows opstart gebeurt er niks, maar als ik daarna weer windows opstart is mijn klok ineens twee uur vooruit.

Als voorbeeld:
    Om 10:00 start ik mijn macbook op met mac os. (Tijd op mac: 10:00)
    Om 10:01 start ik windows op via bootcamp (Tijd op windows: 10:01)
    Om 10:02 start ik daarna weer mac op (Tijd op mac: 12:02)

Als ik van windows naar mac schakel is mijn klok ineens twee uur vooruit, iemand enig idee hoe dat komt?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Yaris

Bij Windows aangeven dat hij de klok niet via internet mag synchroniseren en dat hij geen rekening mag houden met zomer- en wintertijd.

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je Snow Leopard? Dan kan je onder Date and Time preferences instellen dat ie het op Time Zone instelt. Als je dat doet, hoort je Mac het gewoon altijd op de goede tijd te doen. Of is het andersom ook? Dat ie in Windows 2 uur vooruit gaat.

Bijdrager
    JaNiintendo

Ik heb juist het tegenovergestelde in principe. In Windows gaat de klok 2 uur achteruit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Volg het advies van Yaris. Het probleem lijkt, na een beetje gezoek, te zijn dat Unix de computertijd instelt op UTC en hem dan corrigeert voor de tijdzone waar je je in bevindt, maar Windows stelt de tijd in op die in de huidige tijdzone. Hier is een oplossing om Windows te vertellen dat de klok van de computer op UTC staat zodat hij er niet aan gaat prutsen om hem “goed” te zetten.

Bijdrager
    JaNiintendo

Je oplossing geeft een mooi 404’tje.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Typfoutje gemaakt — er stond [url=[url= en dan doet hij het niet:) Ik heb het verbeterd.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zeg juist: zet beiden op NTP tijd synchronisatie via Internet.

Bijdrager
    Tomas93

Hmm na alle tips te hebben opgevolgd was het verholpen dacht ik.
    Maar heb vandaag weer eens windows gebruikt en nu klopt mijn klok weer niet…
    Terwijl het vorige week nog gewoon goed was..

Geblokkeerd
    Anoniem

Laat je je VM toevallig op pauze zijn? Daarna zal de tijd zich -niet- automatisch corrigeren. Je zal dan een manier moeten vinden om een NTP sync af te schoppen. Onder OS X / Unix gebeurt dat met het ntpdate commando. Geen idee hoe het onder Windows moet.

EDIT:
    Crap, was Bootcamp… vergeten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.