8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ndewaal

Tijd synchroniseren mac & iphone

Hallo,
    ik heb een klein probleempje met een tijdsverschil tussen mijn mac en mijn iphone. De minuten wisselen op het goede moment maar mijn iphone loopt 1 minuut achter. Beide apparaten staan ingesteld op automatisch, maar ik snap alleen niet waarom de iphone dan 1 minuut achter loopt. De mac zit sowieso goed, omdat die ook gelijk loopt met zo’n klokje dat via een radio signaal wordt aangestuurd.
    Iemand een suggestie om dit op te lossen zonder een van de apparaten handmatig bij te stellen? het is nameljk erg vervelend als er een herinnering afgaat die eerst op de mac komt en dan ook weer een minuut later op de iphone. Handiger is tegelijkertijd.

mvg,
    Niels de Waal

Bijdrager
    KarelWillem

Bij mij loopt de iPhone altijd een halve minuut vóór.

Beide staan automatisch ingesteld op tijdzone Amsterdam.

Bijdrager
    Trat

Is het niet zo dat de iPhone zijn tijd doorkrijgt via je service provider? Als je data uit hebt staan wordt namelijk nog steeds de tijd gesynchroniseerd. Dat zou het verschil kunnen verklaren. Om dit beter te toetsen zou je dan een iPod Touch moeten hebben met WiFi uit.

Bijdrager
    pjc90

De Mac tijd word toch aangestuurd door de tijd servers van apple? De iPod touch ook aangezien die geen telefoon verbinding heeft. Volgens mij word de tijd van de iPhone met je provider geregeld, ik denk dat daar het verschil in zit…

Bij mij loopt m’n iPhone ook een halve minuut voor.

Bijdrager
    prullenbak

Een halve minuut…Dat merk je toch niet??

Geblokkeerd
    Anoniem

Trat en pjc hebben beiden -deels- gelijk.

* Je iPhone -kan- zijn tijd ontvangen via de tijd servers van je provider
    * Je Mac -kan- zijn tijd ontvangen via de tijd servers van Apple

Maar je moet beiden dus wel instellen. Gezien de natuur van NTP is het best mogelijk dat de klokken elkander een seconde of wat ontlopen, maar dertig secondes is wel erg veel! Dus… bevestig eerst eens of beide apparaten hun tijd via NTP syncen.

EDIT:
    Sorry, dat had je dus al bevestigd.

Dan is het natuurlijk mogelijk dat een van beide partijen zijn NTP servers zelf onafhankelijk heeft draaien van de internationale servers. Dat zou het verschil verklaren.

Inactief
    Anoniem

Ik heb de tijd vergeleken met een website die de tijd van een atoomklok laat zien. De tijd op mijn iPhone is correct. Maar mijn Mac loopt 2 minuten achter. Dus automatisch door de apple servers je tijd laten instellen op de mac is niet zo nauwkeurig.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ware het niet dat een atoomklok natuurlijk helemaal geen tijd weergeeft, maar alleen een perfect verloop van seconden. Het is maar net de vraag met welke klok(ken) de NTP servers van Apple worden gesynchroniseerd. Want hoewel er meerdere NTP servers worden gevoed door een atoomklok, zullen ook zij het niet altijd eens zijn over welke tijd het -nu- is:)

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.