30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 113)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAttack

Tiger Vragen

Vragen over Tiger kan je hier plaatsen. Andere topics worden gesloten. Voor vragen over de Tiger programma’s kan je hier terecht.

Bijdrager
    bedrocks

Toen ik dit topic begon was het ook de bedoeling voor mensen om hun vragen te posten en antwoorden te lezen.

Helaas is dit topic niet serieus genomen door vele van de leden hier :cry:

Maar ff ontopic , ik heb geen vragen of antwoorden want ik moet tiger nog gaan kopen (bestellen).

Leden NO HARD FEELINGS!

Bijdrager
    M10

Is er iemand die z’n tiger al binnen heeft en een Mobile Connect kaart heeft van KPN-Mobile?

Ik ben namelijk uitermate benieuwd naar het ultime bewijs van compatabiliteit: de praktijktest.
    Op papier gaat het wel werken want de modemscripts bestaan nog steeds.
    Kun je in dat geval het UMTS+GPRS script op http://www.m10tech.com installeren en terugkoppelen of het nog steeds naadloos werkt?
    Bedankt voor het testen. (is het zo wel goed maceddy??)

Bijdrager
    LoveBug356

Ksnap het nut niet van 1 topic met alle vragen erin.
    Kdacht dat er een speciale afdeling “Het OS” was om alle vragen te groeperen.

Bijdrager
    Jpunt

ik heb een tijdje terug een stuk van die presentatie van tiger zitten kijken (zo’n hele lange, dik een uur geloof ik), maar kan hem nu niet meer terug vinden! Weet iemand me een link te geven?

Bijdrager
    MacAttack
    ”JaZ86″

ik heb een tijdje terug een stuk van die presentatie van tiger zitten kijken (zo’n hele lange, dik een uur geloof ik), maar kan hem nu niet meer terug vinden! Weet iemand me een link te geven?

Hier staan alle streams van Apple ook die over tiger

Bijdrager
    MacAttack
    ”LoveBug356″

Ksnap het nut niet van 1 topic met alle vragen erin.
    Kdacht dat er een speciale afdeling “Het OS” was om alle vragen te groeperen.

We gaan er van uit dat de meeste leden nog steeds op 10.3.x werken. Dus wordt het redelijk onoverzichtelijk als het hier vol met Tiger vragen staat. Veel Tiger vragen hier gingen over applicaties en die dienen dan ook niet hier gesteld te worden.

Dit is ook maar een tijdelijke oplossing.

Bijdrager
    JM-Y

Waarom krijg ik de heletijd “bad request” als ik die filmpjes wil bekijken..???:(

Bijdrager
    Jpunt
    ”MacAttack”
    ”JaZ86″

Hier staan alle streams van Apple ook die over tiger

bedankt, gevonden:)

Bijdrager
    Xserve

@JM-Y

je moet QuickTime wel hebben, en een internetverbinding die snel genoeg is.

Kan je Tiger installeren op een computer die geen FireWire heeft?
    Kzie dat toch bij de miniumvereistens staan.

Bijdrager
    Buzz

JM-Y: Het wil ook nog wel eens helpen om in de QuickTime Preferences, onder Connection, je verbinding goed in te stellen. Helpt dat nog niet, dan kan je proberen om in diezelfde Preferences, onder Transport Setup, HTTP port 80 in te stellen.
    Bij mij thuis doen die Keynote streams het anders niet over ADSL en Airport Express. Op het LAN op mijn werk op dezelfde PowerBook heb ik trouwens geen enkel probleem met de standaard instellingen.

Bijdrager
    TurkishDelight

Is het mogelijk om een Turkse Tiger te installeren….
    Ik zag bij Panther, Deens, Zweeds, Noors, Koreaans, maar geen Turks…….
    Of kan ik achteraf nog Turks installeren……:(

Bijdrager
    MacAttack
    ”TurkishDelight”

Slecht nieuws :

Languages:
    English, Japanese, French, German, Spanish, Italian, Dutch, Swedish, Danish, Norwegian, Finnish, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Korean, Brazilian Portuguese

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”MacAttack”
    ”TurkishDelight”

Slecht nieuws :

Languages:
    English, Japanese, French, German, Spanish, Italian, Dutch, Swedish, Danish, Norwegian, Finnish, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Korean, Brazilian Portuguese

too bad…

Bijdrager
    JM-Y
    ”Buzz_D”

JM-Y: Het wil ook nog wel eens helpen om in de QuickTime Preferences, onder Connection, je verbinding goed in te stellen. Helpt dat nog niet, dan kan je proberen om in diezelfde Preferences, onder Transport Setup, HTTP port 80 in te stellen.
    Bij mij thuis doen die Keynote streams het anders niet over ADSL en Airport Express. Op het LAN op mijn werk op dezelfde PowerBook heb ik trouwens geen enkel probleem met de standaard instellingen.

Bedankt! hij doet het!:)

Bijdrager
    mtersteege

Is het in tiger mogelijk om in ical een agenda te maken, deze op een eigen webdav te publiceren zodat andere personen ook entries kunnen maken. Dus meerdere mensen op verschillende computers met 1 agenda?

En kan ical straks ook de agenda functionaliteit van MS Exchange aan?

Michiel

Bijdrager
    dvdooren

Ik heb begrepen dat Tiger diverse mogelijkheden bezit om te upgraden.
    Wat ik me afvraag wat de beste is. Voor mezelf heb ik een tweetal opties:

1. een schone installatie (en het oude OS te archiveren) om vervolgens de oude user te importeren.
    2. een backup naar mijn externe firewire disk; alles leegvegen, schoon installeren en daarna importeren.

Mijn vraag hierover is:
    Wat kun je het beste importeren: naast de user instellingen ook de applicaties? Neem je dan geen oude rotzooi mee c.q. komt er veel overbodige informatie op je disk die tiger niet gebruikt?

Bedankt alvast.

Bijdrager
    Roland53

Kan iemand mij vertellen of ik Tiger zal kunnen installeren op de volgende Mac:

Computermodel: Power Mac G4
    Processortype: PowerPC G4 (2.0)
    Aantal processors: 1
    Processorsnelheid: 733 MHz
    L2-cache (per processor): 256 KB
    Geheugen: 384 MB
    Bussnelheid: 133 MHz
    Opstart-ROM-versie: 4.2.5f1

Er zit wel een ingebouwde CD-R in, geen DVD. Ik had me er dus bijna al bij neergelegd dat het niet zou lukken tot ik net op de apple site (http://www.apple.com/nl/macosx/upgrade/requirements.html) dat mijn computer (G4 Quicksilver) wel in het rijtje staat…

Of komen er ook CD’s beschikbaar?

Dank vast,

Roland

Bijdrager
    OReason

Kan iemand mij vertellen hoe ik PHP4, MySQL en Apache zo kan configureren dat ’t werkt op Tiger? Ik geloof dat ze alle drie al geinstalleerd zijn, maar nog niet helemaal juist geconfigureerd.

Bijdrager
    TurkishDelight

Weet iemand of het programma Funhouse ook in Tiger zit…? Ik zag dit programma tijdens de WWDC Mac, maar ik lees hier niets over terug op de site van Apple… Moet je dit apart gaan kopen…?

Bijdrager
    Hobbes

@TurkishDelight: Dit moet je appart instaleren van de schijf dacht ik.

@moderators: kijk dit krijg je nu met alles in 1 topic te proppen, Er word de ene na de andere vraag gesteld maar niemand antwoord erop zo moet je je vraag +/- 200 vragen voor dat iemand de kans heeft gekregen om het te lezen omdat we alweer een pagina verder zitten

Bijdrager
    Buzz

Veel vragen, weinig antwoorden. Maar dat komt meer omdat Tiger nog niet uit is, dus dat zou ook zo zijn als ze in losse draadjes stonden. Veel vragen zullen volgende week waarschijnlijk snel en helder beantwoord kunnen worden. Nu is het nog even behelpen. Om toch even wat af te handelen doe ik alvast een poging, nog zonder hands-on Tiger kennis.

dvdooren: Er bestaan al veel draadjes over schone installaties en backups. Het is een persoonlijke voorkeur, en afhankelijk van hoe rommelig je je systeem op dit moment hebt gemaakt. Schoon schip maken kost wat meer tijd, maar kan de moeite waard zijn als je op je systeem door de bomen het bos niet meer ziet.

Roland: Tiger zal denk ik prima draaien op je systeem. Je zal gebruik moeten maken van de Media Exchange, of op een of andere manier toch een DVD drive aan je Mac zien te koppelen. Hier bestaan ook al een aantal draadjes over. Zoekfunctie en gij zult vinden…

OReason: Deze programma’s zullen waarschijnlijk onder Tiger niet anders werken dan onder Panther. Probeer dus maar even te zoeken, of stel je vraag in een ander forum topic als er niets te vinden is.

TurkishDelight: Ik heb begrepen dat dit programma bij de Developer Tools wordt geinstalleerd. Die Tools zijn te vinden op de Tiger installatie DVD maar het geheel kan apart geinstalleerd worden.

Bijdrager
    JJmac
    ”dvdooren”

Ik heb begrepen dat Tiger diverse mogelijkheden bezit om te upgraden.
    Wat ik me afvraag wat de beste is. Voor mezelf heb ik een tweetal opties:

1. een schone installatie (en het oude OS te archiveren) om vervolgens de oude user te importeren.
    2. een backup naar mijn externe firewire disk; alles leegvegen, schoon installeren en daarna importeren.

Mijn vraag hierover is:
    Wat kun je het beste importeren: naast de user instellingen ook de applicaties? Neem je dan geen oude rotzooi mee c.q. komt er veel overbodige informatie op je disk die tiger niet gebruikt?

Bedankt alvast.

Dit vraag ik mij nu ook af, persoonlijk zal ik waarschijnlijk toch voor een schone installatie kiezen ivm in het achterhoofd van de Jaguar installatie.:?

Bijdrager
    Buzz

Welke optie je ook kiest, het belang van een backup op een externe schijf kan volgens mij niet genoeg benadrukt worden.

Bijdrager
    Hobbes

Eigelijk wil ik dit al langer weten maar vergat het altijd:roll:
    Als je archiveer en instaleer dot wat gebeurt er dan juist??
    Wat word er juist bewaard en wat niet??
    In wat voor een file; 1 map een .zip??

Bijdrager
    Roland53

Roland: Tiger zal denk ik prima draaien op je systeem. Je zal gebruik moeten maken van de Media Exchange, of op een of andere manier toch een DVD drive aan je Mac zien te koppelen. Hier bestaan ook al een aantal draadjes over. Zoekfunctie en gij zult vinden…

Buzz_D: mijn vraag is in ieder geval perfect beantwoord. Dank!

Bijdrager
    Roland53

Sorry, wat ‘Quote’ is = mijn reactie en mijn reactie=’Quote. Nieuwigheid…

Bijdrager
    Gijs
    ”Hobbes”

Eigelijk wil ik dit al langer weten maar vergat het altijd:roll:
    Als je archiveer en instaleer dot wat gebeurt er dan juist??
    Wat word er juist bewaard en wat niet??
    In wat voor een file; 1 map een .zip??

Ook voor andere vragenstellers hierboven. Archiveer en Installeer is wat mij betreft de ideale manier van installeren. Ik neem even aan dat het in Tiger nog hetzelfde werkt. Je vinkt aan dat je alle instellingen over wilt nemen en je krijgt een schone installatie van het nieuwe systeem, waarna al je instellingen en programma’s worden ge├»mporteerd uit het oude systeem (waar nodig bijgewerkt). Je krijgt een map Previous System waarin alles staat dat niet is teruggezet, bijv. een map Library met daarin de Preferences die je in Panther had staan. Als een programma dan niet werkt in Tiger heb je goede kans dat het wel lukt met het oude voorkeurenbestand (of iets uit Application Support, het is een voorbeeld) wel goed gaat. Je sleept dan dat bestand gewoon uit Previous System naar je nieuwe systeem.
    Hoe dat precies gaat met de diverse gebruikers weet ik niet zeker. Ik neem aan dat voor elke gebruiker een mapje met oude spulletjes wordt gemaakt binnen de map Previous System.

Alleen als je echt schoon schip wilt maken of als je problemen hebt met je huidige systeem, kan een compleet schone installatie beter zijn. Maar ik ga voor Archiveer & Installeer.

Bijdrager
    JM-Y

Gaat MacOSX.nl ook met custom widgets komen..?

Bijdrager
    TurkishDelight

hoeveel Dashboard widgets zitten er standaard in Tiger?…:P

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.