16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jantjeerd

Tiger volgens mij niet goedkoper dan Panter

Panter kostte toendertijd € 149,00 incl. BTW. Tiger kost nu € 129,00. Op het eerste gezicht lijkt dit goedkoper maar ik mis volgens mij de iLife serie die je later nog mag aanschaffen voor een bedrag van € 79,00. Panter werd toen geleverd inclusief de iLife serie!!

Het pakket kost dus totaal € 208,00 of vergis ik mij???

Graag jullie reactie.

Bijdrager
    Sad

dat klopt, en er komt nog eens €20 bij als je CD’s wilt in plaats van een DVD.

Bijdrager
    Alex Wesselink

Bij mij zat er geen iLife bij Panther. Bij jou wel?

Bijdrager
    jantjeerd

Panter heeft iPhoto, iMovie, iTunes en iDVD!!!

Bijdrager
    Alex Wesselink

O, op die manier, ja dat klopt. Maar geen aparte cd met iLife, en geen garageband.

Bijdrager
    Buzz

Bij Panther zat als ik het goed heb iMovie 3, iPhoto 2 en iTunes 4, maar iTunes zit nu ook in Tiger (en is bovendien gratis). GarageBand was toen nog niet uit, en iDVD zat volgens mij niet bij Panther omdat de SuperDrive niet standaard is.

Er was trouwens vorig jaar een actie dat je iLife ’04 en Panther voor een gereduceerde prijs kon krijgen. Ik weet de details niet precies meer, misschien wel beide paketten voor 149 Euro, de prijs van Panther dus. Misschien komt er over een paar maanden wel weer zo’n aanbieding. Bij een nieuwe computer krijg je natuurlijk beide gratis (en dan kost een Mac mini opeens zelfs minder dan 300 Euro, en een iBook minder dan 800!).

In elk geval, het is dus maar hoe je er naar kijkt. iLife is in de tussentijd flink uitgebreid en de 79 Euro meer dan waard. En Tiger bevat ook genoeg nieuws om de prijs te rechtvaardigen, volgens mij. Panther bevatte namelijk geen Spotlight en Dashboard, etc. Dus is Tiger volgens mij toch nog steeds goedkoper.

Bijdrager
    Sintangel

GarageBand staat wel op mijn 2 10.3.5 cd’s

Bijdrager
    Esquare
    ”jantjeerd”

Panter werd toen geleverd inclusief de iLife serie!!

Dan kun je net zo goed beweren dat iLife ’04 een overbodige release was, omdat alles wat daarin zat toch al in Panther zat. Dat is (dus) niet zo en (dus) vergis je je. 8)

Bijdrager
    Esquare
    ”Sintangel”

GarageBand staat wel op mijn 2 10.3.5 cd’s

iLife wordt gratis meegeleverd met elke Mac, niet met elke nieuwe versie van Mac OS.

Bijdrager
    klaus

iLife 04 stond dus NIET op de cd waar Panther op stond. Althans niet in de retail box. Als je een mac kocht met panther, dan kreeg je iLife wel meegeleverd op de systeemdisks.

Als je dus Panther in retail versie kocht, zaten er eerdere versies in van iLife, dat waren tot dan toe de gratis versies, dus was het maar normaal dat die erin zaten.

Voor de mensen die nu Tiger kopen, er zit idd geen iLife 05 bij, maar voor alle mensen die Tiger willen installeren op hun computer waar panther mee geleverd is dit niet nodig, want bij die aanschaf heb je reeds gratis iLife04 gehad.

Dus wat verwacht je, dat je gratis iLife 05 krijgt die apart 79€ kost in de winkel?

Bijdrager
    Mendoza

wat kost het om dit misverstand uit de wereld te helpen? nog nooit heeft iLife bij een OSX gezeten.

Bijdrager
    vogel

Inderdaad. iLife wordt alleen gratis geleverd bij elke nieuwe Mac, dus als je een nieuwe Mac met Tiger koopt zal iLife erbij zitten. Op de M-a-M site staat zelfs nu nog Panther voor een hogere prijs dan Tiger te koop.

Bijdrager
    TonE

Dit? install packages Panther Retail)

[URL=http://www.imageshack.us][/URL]

Bijdrager
    klaus

TonE, dat zijn de gratis versies van de iLife apps. dus niet iMovie 4, iPhoto 4. Oudere versies dus, ik weet ze zo even niet vanbuiten, maar staan hier al ergens opgesomd

Bijdrager
    TonE

Ja dat klopt uiteraard, de topicstarter heeft dus een beetje gelijk, want bij Tiger zullen iPhoto en iMovie niet meer “gratis” geleverd worden, de aanzet van gratis naar commercieel is idd in de tussentijd al gegeven door de release van iLife 4. Het gaat nu echter tussen de vergelijking in prijs/features van Panther en Tiger

Bijdrager
    Buzz

Precies de gratis, en sterk verouderde versies van iMovie en iPhoto, en iTunes zaten bij Panther. Dat schreef ik al hierboven.

Om deze discussie tot een goed einde te brengen komt het er dus op neer wanneer Apple de naam iLife is gaan gebruiken voor deze verzameling apps. Iemand een idee? Bij de introductie van iLife ’04, bij Panther, of al eerder?

Maar in ieder geval moet nu duidelijk zijn dat gratis programma’s (zoals deze versies van de ‘iApps’ destijds) bij Panther krijgen iets heel anders is dan een pakket dat 79 Euro waard is gratis bij een al relatief goedkope Tiger willen hebben.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.