16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    net3s

Tiger verdwenen

Gisteren start ik mijn MacBook Pro op, en hij blijft op een wit scherm staan zonder dat OSX in laad. Na een paar minuten start windows op. Als ik alt in houd kan ik alleen windows kiezen. Mijn Mac partitie met tiger is voledig verdwenen.
    Via firewire heb ik het op een imac aangesloten, en T ingehouden maar doet niks. Ook toetsen als X, C en shift heeft geen effect.

Hoe kan ik het oplossen?

Bijdrager
    DK master

De install disc erin en Tiger opnieuw instaleren?

Bijdrager
    a la Mac

Windows opstarten, TransMac/MacDrive installeren en zien of de Macintosh HD nog te redden valt…

Bijdrager
    Maced.2

toch leuk dat windhoos op je Mac:P

Bijdrager
    JeePee

Ik meen meer van deze dingen gelezen te hebben op MacFixit.com. Boot Camp is en blijft een Beta en dan nog is het niet zeker waar het probleem precies vandaan komt. Heb je een goede backup…:|

Bijdrager
    net3s

Ik heb gebeld naar Apple, en het is hopeloos. Ik moet hem van de week binnen doen, in een ARC.

Bijdrager
    JeePee

En als je Windows wist (niet de partitie), daar Tiger op zet, Data Rescue II download en kijkt wat hij nog van je bestanden kan vinden? Ik weet niet hoe belangrijk het is om je bestanden terug te krijgen?:|

Bijdrager
    net3s

Ja, al de websites, affiche’s, logo’s, foto’s weg:(

Bijdrager
    JeePee

Zegt Apple dat je MacBook Pro kapot is en daarom terug moet?
    Als opstart vanaf de installatie-DVD, staat er dan 1 partitie? Is je schijfruimte ook verdwenen?

Ik zou dus anders opstarten vanaf je DVD, en Tiger naast Windows op de partitie waar je Windows hebt staan zetten. Dan dus met Data Rescue II proberen je data te vinden…

Heb je een externe schijf? Je kunt ook daarvan opstarten (mits je er een systeem op hebt staan) en zo met Data Rescue II naar je data zoeken. Succes!:?

Bijdrager
    net3s

Opstarten via CD gaat niet. En data rescue II bestaat da ook voor xp?
    Mijn MacBook Pro is voor het moment gewoon nen Windows laptop, xp start direkt op.:)

Ik vrees dat ik hem moet binnen doen, ik hoop dat ik een nieuwe krijg ik wil van de piep, en de scheve toetsen van af:)

Bijdrager
    JeePee

Data Rescue II bestaat niet voor Windows, maar er zijn wel alternatieven, ik weet alleen niet precies welke…:? Eventueel kun je voor Windows zoeken op http://www.versiontracker.com/windows/ Succes, ik hoop dat je nog wat van je data terug kan krijgen.

Bijdrager
    nemcis

Als je het geld er voor over hebt, t is gelijk een mooie backup ruimte, koop dan een Externe HD (Lacie) installeer daar OSX op en kijk of je je data kunt redden, daar heb je op diezelfde HD dan ruimte genoeg voor.

Bijdrager
    JeePee

Dat zou inderdaad het beste zijn, een externe schijf is in alle gevallen een aanrader, evenals regelmatig backups maken.:)

Bijdrager
    JeePee

Ik moet mezelf corrigeren, Data Rescue bestaat sinds kort ook voor Windows: http://www.prosofteng.com/products/data_rescue_pc_info.php 8)

Bijdrager
    maceddy

Ook lekker slim om een BETA versie van zoiets op je werkmachine te installeren..

In mijn ogen ben je dan gewoon dom, maar goed…

Bijdrager
    JeePee

Nou Maceddy, ik denk niet dat jouw reactie iets aan dit draadje toevoegt.:roll: De topic-starter zal dat zelf ook al wel bedacht hebben en hij is niet de enige, op MacFixit.com werd duidelijk dat het een algemener probleem is.

Niet iedereen is zo slim als jij…:P :wink:

Overbodig om te zeggen: altijd een backup maken voordat je gaat ‘experimenteren’.:roll:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.